۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 740179

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت ، زمانی که در کرمان و خراسان رضوی بر کرسی استانداری تکیه زده بود بارها و به بهانه های مختلف در جلسات رسمی و غیر رسمی و بویژه در دیدار با وزیران مختلف دولت، از تمرکز گرایی اختیارات در تهران انتقاد و خواستار تفویض اختیار به استان ها شد .

رزم‌حسینی معتقد بود  هر چه تمرکززدایی و تفویض اختیارات بیشتری صورت بگیرد و شهرها و روستاها توسط مدیران محلی اداره شوند توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

وی همچنین در جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به او برای تصدی وزارت صمت نیز  تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها  را یکی از برنامه‌های اصلی خود عنوان و اعلام کرد  تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها یکی از برنامه‌های من است که در دستورکار وزارت صمت قرار خواهد گرفت زیرا  من در ۷ سال گذشته همیشه فریاد زده‌ام که باید تمرکززدایی صورت گرفته و قدرت تصمیم‌گیری به استان‌ها داده شود. تمرکزگرایی مثل دادن سلاح به رزمنده‌ای است که فشنگ ندارد از این رو  این فرد نمی‌تواند قله‌ها را فتح کند.

اما اکنون حدود ۵ماه از حضور رزم حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت می گذرد و طبق شواهد خبری از این وعده آقای وزیر نمی باشد به طوری که برخی مسئولان مرتبط با  صنعت استان به صراحت اعلام می کنند که حتی نامه هایی که برای موارد مختلف به وزارت صمت ارسال کرده اند پاسخی داده نشده است.

همچنین مسئولان صمت استان نیز در موضوعی نظیر روغن ادعا دارند که به وزارت صمت اعلام کرده اند که سهمیه کارخانه های روغن استان برای تامین و تحویل روغن تنظیم بازار خراسان رضوی را افزایش دهند تا مجبور نشوند برای دریافت سهمیه روغن استان و با کمک مراجع قضایی به سراغ کارخانه های روغن استان های دیگر بروند، اما متاسفانه در این باره پاسخی دریافت نکرده اند.

آقای رزم حسینی الوعده وفا، شما که ادعای تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به استان ها را داشتید، چرا اکنون که خود در مسند وزارت نشسته اید آن را اجرایی نمی کنید !!!

انتهای پیام/

برچسب‌ها