سخنگوی وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۸۳ نفر از بیماران فوت شدند.

شناسایی ۷۷۶۰ بیمار جدید کرونایی در کشور/ ۸۳ نفر دیگر فوت شدند

قدس آنلاین؛ سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه بیست و هفتم بهمن ۹۹، در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: از دیروز تا امروز، ۷ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران به یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۳ نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۲۸ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون ۱۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لاری تاکید کرد: در حال حاضر شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

برچسب‌ها