وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در یک عملیات ضدتروریستی گسترده در چهل استان این کشور، بیش از هفتصد نفر مورد بازداشت قرار گرفته‌اند.

بازداشت بیش از هفتصد نفر در عملیات ضد تروریستی ترکیه

قدس آنلاین: در عملیات ملی ضد تروریسم روز دوشنبه در ترکیه ۷۱۸ نفر مورد بازداشت قرار گرفتند و اسنادی از آن‌ها ضبط شد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، وزارت کشور ترکیه ضمن اعلام این خبر بیان داشت شماری از افراد بازداشت شده از اعضای «حزب دموکراتیک خلق» و نزدیک به گروه «پ‌ک‌ک» هستند.

به گفته این وزارتخانه، این عملیات گسترده در چهل استان ترکیه و با هدف مقابله با گروه پ‌ک‌ک  (حزب کارگران کردستان) انجام گرفته است.

این عملیات پس از آن انجام می‌گیرد که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد، نظامیان این کشور اجساد ۱۳ شهروند ترکیه‌ای را که چندی قبل توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بودند، در غاری در شمال عراق پیدا کردند.

به گفته آکار، ۱۲ نفر از قربانیان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یک نفر بر اثر اصابت گلوله  به شانه جان خود را از دست داده است. این اجساد در منطقه «گارا» نزدیک مرز ترکیه در عملیاتی علیه پ‌ک‌ک که در ۱۰ فوریه آغاز شد، کشف شدند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه خطاب به آمریکا گفت: «اگر می‌خواهید اتحاد جهانی ما و [اتحاد ما] در ناتو حفظ شود باید جانب‌داری از تروریست‌ها را متوقف کنید. خون افراد بی‌گناهی که در شمال عراق شهید شدند روی دست کسانی است که از تروریست‌های پ‌ک‌ک دفاع، حمایت و همدردی می‌کنند».

علاوه بر اردوغان، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز امروز (دوشنبه) در یک پیام توییتری درباره کشته شدن ۱۳ شهروند این کشور توسط تروریست‌های پ‌ک‌ک، بر برخورد گزینشی و دوگانه غرب با موضوع تروریسم تأکید کرد.

گروه پ. ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰ هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها