مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: به دلیل عدم صدور ویزا برای زائران، امکان سفر به عتبات عالیات همچنان وجود ندارد.

سفر به عتبات عالیات همچنان ممنوع است/سهمیه حج ۱۴۰۰هنوز نامشخص است

جواد شاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: سفر به عتبات عالیات همچنان ممنوع است.

وی تصریح کرد: اگرچه پرواز شرکت‌های هواپیمایی عراقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین دو کشور در هفته جاری از سر گرفته شده است اما ستاد ملی کرونا به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تاکنون مجوز سفر به عتبات عالیات برای زائران را نداده است.

وی با بیان اینکه مجوز داده شده برای پرواز برای اقشاری نظیر تجار و بازرگانان است و برای زائران ویزایی صادر نمی شود، بیان داشت: سازمان حج و زیارت از آمادگی لازم برای برگزاری این سفرها با رعایت کامل شرایط بهداشتی برخوردار می باشد و به محض اینکه ستاد کرونا اجازه صدور ویزا برای زائران را اعلام نماید سفر به عتبات عالیات را از سر خواهد گرفت.

شاد با بیان اینکه آخرین مبلغ سفر به عتبات عالیات حدود ۴میلیون تومان بود، ادامه داد:  در حال حاضر هیچ گونه اعزام زمینی و هوایی در قالب کاروان های زیارتی به کربلای معلی ، نجف اشرف و سوریه از خراسان رضوی انجام نمی شود و کشورهای عراق و سوریه  نیز اجازه هیچ گونه حضور کاروان های  زیارتی را نمی دهند، از این رو  مردم مراقب افراد سودجو در این زمینه باشند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۰نیز هنوز هیچ کشوری به عربستان دعوت نشده است ، از این رو تا زمانی که  مذاکره با این کشور برای تعیین سهمیه ایران صورت نگیرد درباره سهمیه خراسان رضوی نمی توان اظهار نظری کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها