مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه سرطان روده یکی از سرطان‌های شایع بین مردان است، انجام تست فیت می‌تواند در تشخیص زود هنگام بیماری و درمان به موقع آن موثر باشد.

انجام تست فیت رایگان به منظور بررسی سلامت مردان در مراکز بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان با بیان اینکه سرطان روده یکی از سرطان‌های شایع بین مردان است، انجام تست فیت می‌تواند در تشخیص زود هنگام بیماری و درمان به موقع آن موثر باشد، اظهار کرد: مردان اهمیت کمتری به سلامتی خود می دهند و سرطان‌های دستگاه گوارش در صورتی که به موقع تشخیص داده شود می‌تواند به خوبی درمان شود و کیفیت و طول عمر فرد را افزایش دهد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشخیص به موقع بیماری انجام شده است، در سال جاری ۲۰ هزار نفر از مردان بالای ۳۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد برای ۷هزار و ۴۷۳ نفر با توجه به علایم مشکوک تست فیت رایگان انجام شده و ۳۵۴ مورد با توجه به تست مثبت ارجاع به متخصص شدند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۶۵۶ نفر از مردان  بالای ۳۰ سال تحت مراقبت قرار گرفتند که با توجه به علایم مشکوک برای ۱۸هزار و ۶۲۰ نفر تست فیت رایگان گرفته شد و هزار و۲۶۲ نفر برای انجام اقدامات تشخیصی بیشتر به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

احمدیان تاکید کرد: پیگیری مردان در خصوص بررسی‌های لازم بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند موجب شناسایی به موقع بیماری و درمان آن شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها