عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ای که امکان مبارزه با فساد اقتصادی را بیشتر وعرصه را برای مبارزه با فساد اقتصادی باز می‌کند، ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف مدیریتی و مسائل اقتصادی است که متاسفانه دراین زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم.

در زمینه شفافیت مدیریتی و اقتصادی ضعیف عمل کرده‌ایم

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درواکنش به افزایش سه پله‌ای رتبه فساد اقتصاد ایران به قدس آنلاین گفت: مبارزه با فساد اقتصادی مسأله قابل توجهی است که سالهاست گرفتار آن هستیم. حل فساد یعنی هر گونه فسادی و مبارزه با فساد که یکی از محورهای آن فساد اقتصادی است مورد توجه مقام معظم رهبری است اصلاً یکی از مهمترین مطالبات ایشان از مجلس و دولت است.

وی دراین باره افزود: برای مبارزه با فساد اقتصادی و تمامی گونه‌های فساد در کشور باید برخورد قاطعی صورت بگیرد چه از فساد اقتصادی چه فساد فرهنگی و بی بند و باری که در سطح  جامعه دیده می‌شود. به هر حال هر گونه فسادی نگران کننده است بخصوص فساد اقتصادی .

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه مجلس باید به صورت قاطعانه به این موضوع ورود کند، تصریح کرد:  ضرورت دارد مجلس قوانین گذشته را برای مقابله سرسختانه با فساد اقتصادی اگر نیازمند اصلاحاتی است مورد بازنگری قرار دهد. این قوانین در دو فوریت یا لوایح دولتی باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا مجلس بتواند به صورت جدی بر روی  این مسائل کار کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئله مهم تری که امکان مبارزه با فساد اقتصادی را بیشتر وعرصه را برای مبارزه با فساد اقتصادی باز می کند ایجاد شفافیت در بخش‌های مختلف مدیریتی و مسائل اقتصادی است که متأسفانه دراین زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم، لذا به این موضوع به صورت ویژه و خاصی باید ورود کند.

 وی در این باره توضیح داد: اگر این شفافیت از سوی مجلس و سایر ارگان‌ها ونهادهای دولت با جدیت روبه‌رو شود قطعاً روی مسوولین دیگر نیز تأثیر می‌گذارد. در برنامه پنج ساله پنجم ماده ۲ به این موضوع اشاره شده که پیوسته مسائل و فعالیت‌های فرهنگی تمام دستگاه‌ها باید به مجلس ارجاع داده شود اما بیشتر از یکی دو وزارتخانه دراین باره کاری نکرده‌اند، متاسفانه وقتی مسوولین به سندهای مهمی چون برنامه پنج ساله بی توجهی می کنند نمی‌توان به شفافیت امیدوار بود لذا ما نیازمند به روی کار آمدن مدیرانی هستیم که به قانون تن می‌دهند، پای کارانقلاب ومصلحت کشور هستند و به صورت شفاف عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها