۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 740387

طرح یاریگران محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به صورت آزمایشی در ۱۳ محله مشهد آغاز شد.

طرح یاریگران محلات در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی  در حاشیه آغاز این طرح گفت: محور این طرح مردم شهر به عنوان یاریگران محلات هستند و از مجرای ظرفیت مردمی به کنترل و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد می‌پردازیم. 

محمدحسین صالحی افزود: این اقدام زمانی موثر است که از ظرفیت شوراهای اجتماعی محلات و افراد صاحب نفوذ استفاده شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار شوراهای محلات علاوه بر ایفای نقش قانونی، حمایت مالی از طرح را خواهند داشت.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در مرحله اول اجرای این طرح، اقدامات پیشگیرانه با بهره‌گیری از اقدامات آموزشی و توانمندسازی محقق می‌شود، درمان دومین گام اجرایی است، افرادی که درگیر اعتیاد هستند شناسایی و به مراکز درمان و ترک اعتیاد ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: در مرحله سوم نیز، صیانت از فرد و خانواده او در اولویت قرار می‌گیرد و علاوه بر توانمندسازی فردی که اعتیاد را ترک کرده، خانواده وی مورد حمایت و توانمندسازی قرار می‌گیرد.

صالحی ادامه داد: مقابله با فروشندگان مواد مخدر در محلات، پاکسازی پاتوق‌های تجمع معتادان، شناسایی و برخورد با معتادان متجاهر آخرین گام است که با حضور دستگاههای قضایی و اجرایی در محلات انجام می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات در اولویت‌های کاری سازمان فرهنگی و اجتماعی است.

رضا دانایی افزود: این سازمان فراتر از وظایف ذاتی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات که ناشی از اعتیاد برخی افراد است، طرح یاریگران محلات را با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آغاز کرده است. 

وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در ۱۳ محله مشهد اجرا می‌شود ادامه داد: شوراهای اجتماعی محلات به عنوان بازوان قدرتمند و اجرایی در این طرح حضور دارند و از ظرفیت این نهاد اجتماعی در جلوگیری از هدررفتن نیروی جوان و سرمایه‌های اجتماعی به وسیله مواد مخدر، بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها