مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن گفت: در طرح تفصیلی جدید بافت اطراف حرم مردم نقش بیشتری خواهند داشت.

مردم بازیگران اصلی بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر

سعید شعرباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی طرح جدیدی که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده، تحقق‌پذیری بالای آن است، گفت: با توجه به طولانی شدن روند امور مرتبط با بافت پیرامون حرم مطهر در سالیان گذشته، طرح فعلی به سرعت می‌تواند کارهایی که طولانی‌مدت شده است را خیلی زودتر به سرانجام برساند که این یک ویژگی بارز در مورد طرح تفصیلی اخیر است.

وی افزود : در طرح طاش به فرض ادامه طرح نزدیک به ۳هزارو۳۰۰ پلاک دیگر باید تملک شود. برای ایجاد خدمات مورد نیاز هر یک تملک از این تعداد یعنی یک دردسر با شرایطی که هست. اگر همه این  ۳هزارو۳۰۰پلاک در همان ابتدا فروشنده باشند با بالاترین سرعت که بین ۲۰ تا ۲۵ تملک در ماه ثبت شود، نزدیک به ۱۰ سال باید دنبال تملک‌ها باشیم که البته همه این‌ها منوط به داشتن پول و رضایت مالکان است.وی ادامه داد: در قطاع ۳ به اندازه انگشتان دست نمی‌توان پروژه پیدا کرد که پایان کار گرفته باشد که این موضوع برای پروژه‌های مسکونی نیز همین طور است. در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر در گذشته در پروژه ثامن تعهد دادیم و دفترچه دادیم که با پرداخت هزینه‌های در نظر گرفته شده آن‌ها صاحب واحد مسکونی می‌شوند، اما امروز واحدی وجود ندارد که به آن‌ها بدهیم در حالی که آن‌ها پولشان را هم داده‌اند.

چرا حتی یک طرح مشارکت ساخت و ساز در بافت پیرامونی حرم مطهر وجود ندارد؟ چون هیچ وقت برای حقوق مالکین برنامه مدونی وجود نداشته است. ادعای من این است طرحی که مصوب شده بافت سکونت فعلی را تغییر خواهد داد، با این پیش‌فرض که باید تاکنون ۵۸ هزار نفر سکونت در بافت وجود می‌داشت، اما اکنون ۱۳هزار نفر در اینجا ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود یک‌هزار میلیارد تومان از درآمدهای طرح بافت پیرامونی از املاک قرار است به تهران منتقل شود، اظهار کرد: ما در اینجا کارگزار بافت پیرامونی حرم مطهر هستیم و به وضوح می‌گویم مأموریت من این است که حتی یک‌هزار تومانی از خرید و فروش‌های داخل طرح در خارج بافت هزینه نمی‌شود چه برسد به اینکه از شهر خارج شود.

برچسب‌ها