نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمنان به دنبال ضدارزش کردن امر به معروف در جامعه هستند لذا این فریضه باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

آیت الله علم الهدی: امر به معروف نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و جمعی از مدیران این نهاد در مشهد افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود در این صورت مردم خود آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌شوند.

وی با بیان این‌که جوسازی علیه این فرهنگ در جامعه مانع فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: دشمنان ما وقتی می‌خواهند به ما ضربه بزنند، کارهای شیطانی مد نظر خود را ارزش‌ تلقی نموده و افرادی را که با آنها مخالفت کنند ضد ارزش می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن از این ابزار برای فساد استفاده می‌کند. عنصر امر به معروف و نهی از منکر یک عنصر جهادی است و این مسئله، یک جهاد است و برای اجرای این وظیفه شرعی سه مرحله داریم.

وی افزود: برائت قلبی، تذکر لسانی و مرحله عملی از جمله این مراحل است که باید نسبت به آن برخورد جهادی داشته باشیم.

 آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم البته در استان خراسان رضوی تشکیلاتی به اسم طلایه‌داران فعالیت می‌کنند و در صدد فرهنگ‌سازی این امر هستند لذا در هر استان باید تشکیلات‌ سازی نموده و جوان‌های مخلص را به این تشکیلات دعوت کنید.

وی گفت: باید آموزش‌هایی را قرار بدهید تا فرزندانمان در همه بخش‌ها بتوانند این فعالیت جهادی را هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام دهند. 

برچسب‌ها