با بهره‌برداری از مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه، ۱۴هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

اشتغال ۱۴هزار نفر با بهره برداری از مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه
به گزارش قدس آنلاین، مجید رضوی قدس قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه گفت: این طرح،   بزرگترین پروژه بزرگ و مهم صنعتی شرق کشور است و در صورت گشایش اعتبار اسنادی و راه اندازی این پروژه مهم، در فازهای اول و دوم سالانه  یک و نیم میلیون تن انواع ورق‌های خاص تولید خواهد شد.

او افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار و با اعتبار یک میلیارد یورو در فازهای اول و دوم عملیات اجرایی آن شروع شده است که با اتمام  ساخت آن، برای ۲هزار و ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال فراهم خواهد شد.
قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه ادامه داد: این پروژه شامل کارخانجات، واحد انباشت و برداشت گندله به ظرفیت دو و نیم میلیون تن درسال، واحد گندله سازی با ظرفیت ۳میلیون تن در سال، واحد احیاء مستقیم با ظرفیت  بیش از یک میلیون تن در سال، واحد فولاد سازی و ریخته گری با ظرفیت یک و نیم میلیون تن درسال، واحد نورد ورق با ظرفیت یک و نیم میلیون میلیون تن در سال و واحد تولید اکسیژن، پست برق، پست گاز، آزمایشگاها، تعمیر گاهها، جرثقیل‌های سقفی و تصفیه خانه‌ها است.
رضوی قدس بیان کرد:در فاز اول، عملیات اجرایی واحدهای انباشت و برداشت مواد اولیه، ساخت زیر بناها و ایستگاه راه آهن متصل به شبکه سراسری، ایستگاه گاز و پست برق این مجتمع با حضور وزیر صمت وقت در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد  که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خط تولید آن نیز در حال حاضر شامل: انجام  تمام مطالعات فنی و مهندسی، ساخت دودکش، اجرای اسکلت فلزی ریفرمر، احداث بخشی از ساختمان کنترل برق و فرآیند و ساخت بخشی از کوره احیاء مستقیم است.

او تصریح کرد:هزینه سرمایه گذاری فاز اول مجتمع بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال است و مجموع هزینه همه این طرح برای فازهای اول و دوم، یک میلیارد یورو برآورد شده‌است.
قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه تأکید کرد: این طرح بر اساس استانداردهای ایران و بین المللی ساخته می‌شود و فاز اول آن که احیاء مستقیم است و طی ۲۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
رضوی قدس اظهار کرد: تمامی مجوزات از قبیل راه و راه آهن، قرارداد تأمین برق، قرارداد تأمین گاز و مجوز زیست محیطی از ارگان‌های مرتبط اخذ شده است و آب مورد نیاز این مجتمع صنعتی از پساب شهر تربت حیدریه تأمین خواهد شد.
او افزود: اهمیت و حجم این  طرح با بزرگی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان قابل قیاس خواهد بود و با ایجاد زنجیره‌های پایین دستی و صنایع وابسته می‌تواند اقتصاد شرق کشور را متحول کند.
قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه گفت : باتوجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کم نظیر و خاص این بخش، در آینده و با راه اندازی صنعت فولاد، شاهد فرصت‌های شغلی و توسعه کسب و کارهای وابسته به آن خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/


برچسب‌ها