یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد محدودیت تردد اعمال شده بر دیپلمات های نمایندگی ایران در سازمان ملل را که در دولت ترامپ اعمال شده بود، به حالت اولیه بازگرداند.

آمریکا محدودیت تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک و مقر سازمان ملل را لغو می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه سی. ان. ان، دولت آمریکا قصد دارد محدودیت های اعمال شده بر سفر دیپلمات های ایرانی از سوی دولت پیشن این کشور را لغو کند. محدودیتی که در دولت ترامپ اعمال شد تحرک دیپلمات های ایرانی را محدود به مقر هیئت ایران در نیویورک و مقر سازمان ملل می کرد. 
دومین مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه گفت که آمریکا در حال لغو محدودیت های تردد است تا دیپلماسی را برای احیای توافق بین المللی هسته ای تسهیل کند. 
این مقام آمریکایی گفت: ایده پشت این اقدام برداشتن گام هایی در راستای مرتفع کردن موانع غیرضروری بر سر راه دیپلماسی چندجانبه از طریق اصلاح محدودیت ها در زمینه تردد داخلی است. 
دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روند قبلی را دوباره برقرار می کند که به دیپلمات های کشورهایی مانند ایران و کره شمالی اجازه می دهد در محدوده ای معین و در شهر نیویورک تردد کنند. 
این مقام در وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: این اقدام در اصل فقط محدودیت های تردد اضافی اعمال شده توسط دولت قبلی را به حالت قبل باز می گرداند و مطابق وضعی که برای هیئت های متعدد کشورها در سازمان ملل برقرار است، کنترل تردد داخلی را برای نمایندگان ایران باز می گرداند و این اقدام بازگشت با موضع پیشین ما درباره تردد داخلی نمایندگان ایران در سازمان ملل است. 
انتهای پیام

برچسب‌ها