صباحی‌فرد گفت: یکی از خصوصیات سامانه راداری بهمن پسیو بودن است که می تواند همه هواپیماها و پرنده‌های متعارف را کشف و شناسایی کند.

سامانه راداری بهمن از امروز وارد چرخه عملیاتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه دوم اسفندماه در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در سالی که بنابر فرمان مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است، نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته تا با توان داخلی خود و بهره گیری از جوانان دانشمند تا این لحظه بیش از ٢٠ پروژه را طراحی و عملیاتی کند. پروژه هایی که می توانستیم آن ها را رسانه ای کنیم به مردم و رسانه ها معرفی شده و تعدادی از آن‌ها نیز که قابلیت رسانه ای شدن نداشته اند به عنوان لایه های پنهان در اختیار نیروی پدافند هوایی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که امروز رونمایی شد سامانه راداری بهمن نام دارد در هیچ جای دنیا نمونه آن مشاهده نشده است. یکی از خصوصیات سامانه راداری بهمن پسیو بودن است که می تواند همه هواپیماها و پرنده‌های متعارف و پرنده‌های با سطح مقطع بسیار کم، نظیر پهپاد ها و ریز پرنده ها را کشف و شناسایی کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ما می توانیم این سامانه را از امروز وارد چرخه عملیاتی کنیم. این پروژه با حمایت های سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که یادگار امیر سرلشکر شهید منصور ستاری است انجام شده است.

وی ادامه داد: پروژه بعدی هم اتاق عمل سیار است که به صورت خودکششی در همه میدان های رزم و شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله حاضر شده و به صورت خوداتکا مأموریت خود را انجام می‌دهد. در واقع نخستین بار است که چنین پروژه ای در نیروی پدافند هوایی ارتش انجام گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها