مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته جاری خبر داد و گفت: این سامانه‌ها سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید در برخی مناطق می‌شوند.

منتظر برف و باران و باد شدید باشید/ورود دو سامانه بارشی جدید به ایران در هفته جاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز شنبه ۲ اسفند سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و به‌تدریج غرب سواحل دریای خزر سبب بارش برف و باران و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز همچنین در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، طی فردا در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش باران و برف و وزش باد و در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه طی ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز دوشنبه در نوار غربی و ارتفاعات کرمان و طی روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: طی روز چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب و به‌تدریج جنوب و غرب کشور افزایش ابر، وقوع رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر بارش باران دور از انتظار نیست، گفت: امروز مرکز و شرق خلیج فارس و طی روز یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

ضیاییان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها