رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی گفت: همه دوربین های سطح شهر مشهد برای ثبت تخلف ممنوعیت تردد شبانه فعال هستند و انتشار لیستی از دوربین های فعال صرفا در حد شایعه است.

 فعال بودن همه دوربین های شهر مشهد /۹بار ثبت تخلف تردد شبانه برای یک خودرو

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: محدودیت تردد شبانه و همچنین ورود خودروهای غیر بومی به شهر مقدس مشهد همچنان با جدیت اجرا می شود.

وی تصریح کرد: اگرچه  کلانشهر مشهد  در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما به جهت اینکه شهری زائر پذیر است  و استعداد ورود مسافر را دارد  به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و طبق مجوز ستاد ملی کرونا ، از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به این شهر ممانعت صورت خواهد گرفت و برای متخلفان نیز مبلغ ۵۰۰هزار تومان جریمه منظور خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی افزود: کاهش محسوس حضور زائران در شهر مقدس مشهد بیانگر این است که محدودیت های ورود خودروهای غیر بومی به این شهر به درستی اجرا شده است و از طرفی اغلب زائرانی که در حال حاضر در مشهد حضور دارند با وسایلی نظیر اتوبوس، قطار و هواپیما به این شهر سفر می کنند و سهم سفر با خودروهای شخصی بسیار اندک می باشد.

وی  در مورد انتشار فهرستی در فضای مجازی از دوربین هایی که تردد های شبانه در شهر مشهد را صرفا همین دوربین ها ثبت می کنند نیز بیان داشت: این فهرست به هیچ وجه مورد تایید ما نمی باشد و صرفا در حد شایعه است  و همه دوربین ها سطح شهر برای ثبت این تخلف فعال  و تردد هایی که از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح  انجام شوند را ثبت خواهند کرد.

دهنوی در مورد  تردد تعداد بسیار زیاد خودرو در ساعت هایی که محدودیت تردد شبانه وجود دارد نیز گفت: فعالیت مغازه ها و مراکز فروش اگرچه تعداد تردد خودروها در دقایق اولیه اجرای محدودیت تردد شبانه را افزایش داده است و این موضوع باعث ایجاد برخی مشکلات برای ما نیز شده است اما برای بخش زیادی از این خودروها جریمه ثبت می شود.

وی با بیان اینکه آمار تردد خودروها در بازه زمانی محدودیت تردد شبانه در سطح شهر مشهد رضایت بخش است و کنترل های هوشمند نیز به طور مناسب صورت گرفته است،  افزود: مردم به صحبت های برخی شهروندان که به نوعی سعی دارند محدودیت تردد شبانه را عادی جلوه دهند توجهی نداشته باشند زیرا به طور نمونه برای یکی از خودروها که به این موضوع بی توجهی کرده بود تاکنون ۹بار جریمه ثبت شده است . از این رو اگر فردی در ساعت های محدودیت ، تردد داشته است با مراجعه به سامانه راهور ۱۲۰و همچنین از طریق دفاتر پلیس ۱۱۰ سراسر کشور می تواند صورتحساب جریمه های خودروی خود را دریافت  و جریمه های کرونایی در این صورتحساب نیز با عنوان محدودیت تردد برون شهری و یا درون شهری قید شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها