زنجان-رئیس کانون وکلای دادگستری زنجان گفت:کانون وکلا دادگستری آماج تیرهای بدخواهان است و استقلال کانون وکلا در معرض تهدید است.

استقلال کانون وکلا در معرض تهدید است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: رئیس کانون وکلای دادگستری زنجان در نشست خبری روز شنبه با اشاره به اینکه سه دوره تاریخی شامل نظام دادگستری نوین، دوره وکالت مدنی و دوره تصویب قانون وکالت وجود دارد، افزود: استقلال وکلا به معنای استقلال از حاکمیت نیست بلکه استقلال حرفه ای است و در رسیدگی به تخلفات وابستگی به دولت نداریم.

مهدی خلیلی افزود: در برخی از موارد وکیل بدون نگرانی و اشتغال خود حتی در تقابل با دولت آنجا که حقوق مردم دچار مشکل می شود به احقاق حق مردم تلاش می کند.

  خلیلی دادرسی عادلانه و داشتن وکیل مستقل را از حقوق عامه مردم دانست و ادامه داد: کانون وکلای  دادگستری عجین با حقوق مردم است و با وجود گذشت ۶۸سال از تصویب این لایحه قانونی و سابقه دفاع وکلا از حقوق مردم کانون کارنامه درخشانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدتهاست کانون وکلا دادگستری آماج تیرهای بدخواهان است و استقلال کانون وکلا در معرض تهدید است ادامه داد:کمپین حذف ظرفیت در راستای محدود و تخریب کردن جامعه وکالت شکل می گیرد.

برچسب‌ها