رییس پلیس راه خراسان‌ رضوی گفت: در اجرای محدودیتهای جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا در مشهد، فقط خودروهای دارای پلاک بومی اجازه ورود به این شهر را می‌گیرند.

پلاک بومی تنها مجوز ورود به مشهد است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در مرحله جدید طرح ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به مشهد، طبق تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، خودروهای غیربومی با نامه فرمانداری نیز اجازه ورود به مشهد را ندارند.
وی ادامه داد: در این مرحله فقط مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی که مشکل پزشکی یا کار قضایی داشته‌ باشند، مجوز ورود به مشهد را دریافت می‌کنند.

رییس پلیس راه خراسان‌ رضوی گفت: در مرحله قبل اجرای این طرح، مالکان خودروهای دارای پلاک غیربومی با نامه فرمانداری شهرهای خود مجوز ورود به مشهد را دریافت می‌کردند اما در این مرحله نامه فرمانداری قابل قبول نیست.
وی افزود: طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد از نظر شیوع کرونا همزمان با محدودیتهای سراسری، از اول آذر تا ۱۳ دی ماه امسال در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی اجرا شد و با آبی شدن وضعیت مشهد از ١٣ دی متوقف گردید. اجرای این طرح دوباره از ۱۸ بهمن ماه جاری با زرد شدن وضعیت مشهد در حال اجرا است.
استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با گستره‌ای معادل هفت درصد مساحت کشور ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که ۶ هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۹ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها