۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 741107

شهر خودرو در حالی نیم فصل را به اتمام رساند که با نتایج سینوسی که بدست آورد، در میانه‌های جدول آسانسوری بالا و پایین رفت.

پول یحیی ناجی شهرخودرو می‌شود؟

تیم رحمتی اگر چه آن صلابت قبل را نداشته و با جدایی مهره‌های مهم خود دیگر ترسناک نبود، اما توانست متناسب با بضاعتش امتیازاتی را جمع‌آوری کند.

سکته مالی

 این تیم مقابل استقلال و پرسپولیس شکست خورد و مقابل تیم‌های میانه جدول بد عمل نکرد. درخشان‌ترین نتیجه این تیم قطعاً پیروزی بر سپاهان در اصفهان بود که نشان داد می‌توان به شاگردان رحمتی امیدوار بود. با این حال بحران حقوقی که برای مالکان این تیم به وجود آمد، آینده تیم را دچار تردیدهای جدی کرد.بیش از همه، آنچه موجب نگرانی در مورد این تیم است بحث‌های مالی بازیکنان و امور جاری باشگاه است که با نبودن حمیداوی دچار سکته شده است.در واقع همین الان نه پولی برای سفر و میزبانی در حساب باشگاه است و نه پولی برای پرداخت حقوق بازیکنان. در چنین شرایطی بازیکنان برای رفتن هوایی شدند و این بزرگ‌ترین مشکلی رحمتی برای مهیا کردن تیم در نیم فصل دوم است.

کمک یحیی به رحمتی

با این تفاسیر تزریق یک منبع مالی مشخص و مطمئن به تیم می‌تواند همچون مسکنی فعلاً پرچم نماینده خراسان را بالا نگه دارد. دم دست‌ترین پول فعلاً پول رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی است .موضوع انتقال گل‌محمدی از شهر خودرو به پرسپولیس، پس از یک‌سال باردیگر به سوژه رسانه‌ها بدل شده است؛ چرا که سرخپوشان هزینه رضایت‌نامه یحیی را که به صورت قسطی می‌خواستند پرداخت کنند، هنوز به باشگاه مشهدی پرداخت نکرده‌اند تا مناقشه‌ای بزرگ میان دو باشگاه مطرح شود و شهر خودرویی‌ها به دنبال شکایت از پرسپولیس در AFC و حتی جلوگیری از حضور این تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باشند. برای حل این مناقشه، گویا پس از انجام چند مصاحبه از سوی مدیران دو باشگاه سرانجام قرار است ابراهیم شکوری به مشهد سفر کند و جلسه‌ای را با مدیران شهر خودرو برگزار کند تا مناقشه رضایت‌نامه یحیی را حل و فصل نماید.

جلسه با سرخ‌ها

فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با تأیید این خبر توضیح داده است: امیدواریم بنا به پیگیری‌هایی که داشتیم، نماینده باشگاه پرسپولیس در استان حضور پیدا کند، بناست آقای شکوری در اینجا حضور یافته و جلسه‌ای را داشته باشیم و در ارتباط با نحوه دریافت مطالباتمان از باشگاه پرسپولیس که براساس مدارکی که داریم حدود ۸ میلیارد تومان است، صحبت کنیم. مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره موضوع انتقال امتیاز شهر خودرو گفت: با آقای رحمتی و مدیرعامل جلساتی برگزار شده است، قرار بر این شد که با آقای حمیداوی ارتباط بگیرند و وکالتی را از آقای حمیداوی دریافت کنند که ما با کسانی که متقاضی دریافت باشگاه شهر خودرو هستند، وارد مذاکره شویم و بر اساس منافع استان بتوانیم موضوع را عملیاتی کنیم.

کمک‌های مالی

فتاحی در پاسخ به پرسشی با موضوع چگونگی کمک به شهر خودرو در ادامه لیگ بیستم پیش از تعیین‌تکلیف مالکیت باشگاه گفت: مجوز داده شد تا ما از محل کمک‌های خیریه، اسپانسرها، بخش خصوصی، شهرداری و هر ارگانی که بتواند کمک کند، منابعی را تأمین کنیم؛ هزینه‌های جاری، هتل، تغذیه، اعزام به مسابقات و این‌گونه هزینه‌ها را امیدواریم با این مجوز ظرف یک تا دو هفته آینده بتوانیم فراهم آوریم و مقدمات کار را برای انتقال امتیاز آن، در صورتی که باشگاه شهرخودرو نتواند ادامه کار دهد، ایجاد نماییم.

دو سؤال مهم

در این بین چند سؤال مهم در ذهن هواداران فوتبال هست. اول اینکه آیا ۸میلیارد پرسپولیس به تنهایی می‌تواند گره کور شهرخودرو را باز و بازیکنان را ترقیب به ماندن کند. به هر حال طبق گفته کارشناسان و مشاوران، این تیم با تورم موجود برای ۶ ماه آینده ورسیدن به خط پایان لیگ ۳۰ میلیارد پول لازم دارد. دوم اینکه در صورت فراهم شدن ملزومات این فصل سرنوشت باشگاه برای فصل بعد چه خواهد بود؟ ۶ ماه آینده ورسیدن به خط پایان لیگ ۳۰ میلیارد پول لازم دارد. دوم اینکه در صورت فراهم شدن ملزومات این فصل سرنوشت باشگاه برای فصل بعد چه خواهد بود؟

برچسب‌ها