چهارشنبه‌ها اگرچه روزی است مثل روزهای دیگر هفته، اما برای ما ایرانیان که خورشید هشتم روشنی‌بخش وطن، تاریخ و حیاتمان شده، این روز معبری است برای انس و الفت با امام رئوف(ع) که همیشه پناه و حامی ما بوده‌اند.

گره‌های زندگی‌ام باعنایت امام‌رضا(ع) باز شده است

به منظور بررسی ظرفیت‌های معنوی «چهارشنبه‌های امام‌رضایی» که به عنوان روز زیارتی امام‌هشتم(ع) است، با یکی از مجریان سرشناس خبر گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود.«فضه سادات‌حسینی» با بیان اینکه چهارشنبه‌ها به عنوان روزی که به امام‌رضا(ع) و زیارت ایشان اختصاص دارد، اظهار کرد: همه ما در ناخودآگاه و فطرتمان به خدا و معنویات تمایل داریم و  فرصت‌های زمانی و مکانی همچون چهارشنبه‌های امام‌رضایی به ما کمک می‌کند تا این تمایل را سمت‌وسو داده و با امام رئوف(ع) انس و ارتباط بگیریم.مجری خبر شبکه سراسری رسانه ملی ادامه داد: اینکه در چهارشنبه‌ها، روزمان را به ولی‌نعمتمان حضرت رضا(ع) گره بزنیم، شادی، سرور و معنویتی ویژه برای ما به همراه دارد، به ویژه در شرایط کنونی که به دلیل کرونا، امکان زیارت از نزدیک چندان فراهم نیست و باید از دور ارادت و محبتمان را به حضرت شمس‌الشموس(ع) ابراز کنیم.

وی با بیان اینکه امام‌رضا(ع) و بارگاه نورانی‌شان همیشه ملجأ، پناه و قوت‌قلب ما در بحران‌ها و حوادث شخصی و اجتماعی بوده‌اند، گفت: امروز هم که در بحران کرونا گیر کرده‌ایم، در چهارشنبه‌های امام‌رضایی به حضرت رضا(ع) عرضه می‌داریم که تاکنون همیشه دست‌گیر ما بوده‌اید، اکنون هم دستمان را رها نکنید که دلخوشی و پناه ما شمایید.

حسینی با اشاره به عشق و علاقه عجیب خود به امام‌حسین(ع)، بیان کرد: در کنار این عشق، عُلقه و انسی عمیق هم با امام‌رضا(ع) دارم و اگر بگویم همه زندگی‌ام را مدیون ایشان هستم، غلو نکرده‌ام. هر زمان که صدایشان کرده و چیزی خواسته‌ام دست رد به سینه‌ام نزدند و جالب آنکه همیشه در بزنگاه‌ها و شرایط سخت زندگی به زیارت دعوت شده‌ام و گره‌های زندگی‌ام به دست امام‌رضا(ع) باز شده است.

مجری خبر سراسری با اشاره به توصیه آیت‌الله‌العظمی بهجت به زیارت امام‌رضا(ع)، بیان کرد: برخلاف زیارت مکه و مدینه که وجه استطاعت اولویت دارد و توصیه‌ای به تکرار آن نیست، زیارت امام حسین(ع) و امام‌رضا(ع) بسیار توصیه شده است. زیارت حضرت رضا(ع) که برای ما ایرانیان با خرید یک بلیت اتوبوس و قطار ممکن می‌شود به شرط آنکه بخواهیم و آقا بطلبند.

حسینی با بیان اینکه زیارت دعوتی است، گفت: شخصاً به این نتیجه رسیده‌ام که هر زمان لازم است، به زیارت دعوت می‌شویم، می‌رویم و سبک بازمی‌گردیم. حرم امام رضا(ع) قطعه‌ای از بهشت است، چنانکه بین‌الحرمین خود بهشت است. در سال‌های اخیر با امام‌رضا(ع) بیشتر رفیق شده‌ام وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با امام رضا(ع) بیشتر رفیق شده‌ام، تأکید کرد: در پی این انس و رفاقت بارها به زیارت ایشان مشرف شده‌ام و وقتی این زیارت‌ها به تعویق می‌افتد به هم می‌ریزم، اما به محض حضور در حرم و زیارت آرامشم را باز می‌یابم.

بدون توجه به خدا آرامش و امنیت نداریم

این مجری برنامه‌های خبری رسانه‌ ملی ادامه داد: خلأ معنویت در بحران‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد. از این رو می‌توان با چهارشنبه‌های امام‌رضایی و زیارت امام‌رضا(ع) از دور به رفع این خلأ کمک کنیم. پویش‌هایی از این دست به مردم تلنگر می‌زند که بدون توجه به خدا و اولیاءالله، آرامش و امنیت نداریم. وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه در فرهنگ‌سازی پویش‌هایی همچون «چهارشنبه‌های امام‌رضایی»، تأکید کرد: اینکه ما در فرصت چهارشنبه‌ها جامعه را به امام‌رضا(ع) متصل کنیم و ساعات هشت صبح و هشت شب با صلوات خاصه دل‌هایمان را روانه صحن و سرای حضرت ثامن‌الحجج(ع) کنیم، کمک می‌کند تا جدا از روزمرگی‌ها، آرامش بیابیم. بدون معنویاتی اینچنینی زندگی معنای خود را از دست می‌دهد.وی با بیان اینکه روز خود را با سلام به امام‌حسین(ع) و امام‌رضا(ع) شروع می‌کند، ابراز کرد: پس از بیداری به عکس حرم مطهر امام‌رضا(ع) روی گوشی همراهم نگاه می‌کنم و سلام می‌دهم و جالب آنکه روزهایی که توجه ویژه به حضرت(ع) دارم جواب ویژه می‌گیرم و دوست دارم این حس و حال را با دیگران هم شریک شوم و از این حس و حال توسل به امام‌رضا(ع) برای مخاطبان بگویم.

برچسب‌ها