مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: نخستین شبکه اینترنت نسل پنجم (5G)، که توسط اپراتور همراه اول در کشور ارائه می‌شود، با همکاری شهرداری مشهد هم‌زمان با سالروز ولادت امام محمد تقی(علیه السلام) و با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، امروز در مشهد راه‌اندازی و در دو نقطه از شهر خدمات خود را آغاز خواهد کرد.

راه‌اندازی اینترنت 5G همراه اول در دو نقطه از مشهد

به گزارش قدس آنلاین محمدجواد رجائیان در این خصوص افزود: نخستین تأسیسات اینترنت نسل پنجم در مشهد، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (علیه ‌السلام)، در محدوده شهرداری ثامن و نیز کارخانه نوآوری مشهد در مرحله پایلوت آغاز به کار خواهند کرد که به تدریج زیرساخت‌های لازم برای توسعه آن در سطح شهر گسترش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء فناوری‌های ارتباطی و دسترسی به اینترنت پرسرعت گفت: ارائه خدمات نوین به شهروندان و تحقق مفهوم شهر هوشمند، نیازمند دسترسی عمومی به فناوری‌های ارتباطی روز است؛ در همین راستا ارائه خدمات در این حوزه شتاب بیشتری یافته است. به ویژه آنکه از آغاز دوران شیوع بیماری کرونا شاهد بوده‌ایم که هوشمندسازی شهری و راه حل‌های شهر هوشمند، می‌تواند جوامع را در عبور از بحران‌ها و چالش‌های این چنینی یاری دهد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با اشاره به تحولات اخیر در این زمینه در کشور تصریح کرد: طی روزهای گذشته ارائه اینترنت G5  به صورت عمومی در تهران و شیراز توسط ایرانسل آغاز شد و همراه اول نیز با همکاری شهرداری مشهد ارائه خدمات در این زمینه را از مشهد آغاز می‌کند. این اپراتور با سیاست تمرکززدایی از مرکز و بهره‌گیری از توان داخلی در راه‌اندازی سرویس 5G، نخستین تجهیزات این خدمت نوین را به برکت حضور امام مهربانی‌ها در دو محل شهرداری ثامن و کارخانه نوآوری رونمایی خواهدکرد.

رجائیان با اشاره به ویژگی‌های فنی ارائه نسل پنجم اینترنت یادآور شد: هر یک از تأسیسات اینترنت نسل پنجم، محدوده‌ای در اطراف خود را پوشش می‌دهد و برای گسترش پوشش آن، افزایش زیرساخت‌ها و استفاده از تقویت‌کننده‌ها ضرورت دارد. امیدواریم با تداوم این روند و تقویت زیرساخت‌های لازم، زائران و مجاوران حضرت رضا (علیه‌السلام) کیفیت قابل قبولی را در زمینه دسترسی به اینترنت نسل پنجم تجربه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بسیاری از خدماتی که شهرداری مشهد در راستای هوشمندسازی ارائه می‌دهد، بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد و از این رو توسعه زیرساخت‌ها، ارتقاء کیفیت اینترنت و دسترسی عمومی به آن، به رشد و کاربردی کردن فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیاء و سایر تکنولوژی‌های نوین، کمک شایانی خواهد کر

برچسب‌ها