مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۳۱ هزار و ۱۲۷ پرونده مربوط به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا با ۵۹ هزار و ۳۶۹ نفر شاغل، مبلغ ۶۵۸ میلیارد تومان تسهیلات تا کنون پرداخت شده است.

پرداخت  ۶۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل متضرر از کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین از بردسکن ، حمید رضا پناه در دیدار با فرماندار بردسکن با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق اهداف و ماموریت های ترسیم شده نهایت تلاش خود را در جهت کسب رضایت مندی ارباب رجوع و ارائه خدمات به جامعه هدف بکار گرفته و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار ننماییم،  اظهار کرد: رویکرد ما این است که از بخش تعاون به صورت خاص و ویژه حمایت کنیم چرا که معتقدیم تعاونی‌ها نقش سازنده‌ای در تولید و توسعه اشتغال در کشور دارند و ما در این مسیر با جدیت مشکلات و موانع پیش روی تعاونی ها را رصد کرده و با اولویت بدنبال بهبود فضای کسب و کار هستیم.

وی سهم خراسان رضوی از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۷۳۸  میلیارد تومان معادل ۵.۱ درصد از این اعتبارات در کشور ذکر و بیان کرد: از این میزان تاکنون ۶۵۳ میلیارد تومان معادل ۳ درصد به هشت هزار و ۲۱ طرح اقتصادی با اشتغالزایی برای ۱۴ هزار و ۴۵۱ نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۳۲ مجوز برای طرحهای مشاغل خانگی در این استان صادر شده که ۲ بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون به ۳۰۷ طرح هشت میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان معادل ۶۹ درصد از کل مبالغ درخواستی، تسهیلات پرداخت نموده‌اند که برای هزار و ۶۷۵ نفر شغل ایجاد کرده است : همچنین در بحث مشاغل خانگی اعتبارات استان امسال ۱۲ میلیارد تومان بود که تا کنون از این اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که مابقی در تا آخر هفته به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

مدیر کل تعاون خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد:  ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده در سطح استان در سامانه رصد ثبت شده است .

پناه  با بیان این که آموزش نقش مهمی در کاهش تلفات حوادث دارد ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی آنچنان که باید شرایط برگزاری آموزش لازم مهیا نشده است ولی  بر اساس گزارش ها ۱۲ درصد حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی بیان کرد: اداره تعاون و کار شهرستان بردسکن یکی از ادارات برتر استان به شمار می آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها