معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: بسته‌ها ۶۰ گیگابایت اینترنت رایگان دانشجویی ۶ ماه اعتبار دارد و دانشجویان خارجی و افراد نخبه زیر ۱۸ سال نیز مشمول این طرح می‌شوند.

دانشجویان خارجی و نخبگان زیر ۱۸ سال، مشمول ۶۰ گیگ اینترنت رایگان هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه آموزش، یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است افزود: تداوم در آموزش مجازی ضروری و اجتناب‌ناپذیر بوده و مشارکت در تحقق آن وظیفه ای مدنی است.  

وی با بیان اینکه رایگان‌ شدن تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی مراکز دانشگاهی و حوزوی، طبق فهرست های دریافتی از سوی متولیان، در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: این روال در طول دو ترم تحصیلی گذشته محقق شد و دانشجویان و طلاب توانستند در بستر شبکه ملی اطلاعات با ترافیک رایگان از سامانه‌های آموزش مجازی مراکز آموزش عالی و حوزوی استفاده کنند اما با توجه به  تعدد سامانه‌های آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و تغییرات  فنی پی در پی ایجاد می‌شد، مدیریت پیاده‌سازی، صحت‌سنجی و در نتیجه رایگان‌سازی تعرفه ترافیک آموزش مجازی مراکز آموزشی با پیچیدگی‌های عملیاتی مواجه بود.  

وی توضیح داد که به همین دلیل فعال‌ کردن بسته۶۰ گیگابایتی (با مهلت استفاده ۶ماهه) به دانشجویان و طلاب در دستور کار قرار گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحوه نام نویسی برای دریافت اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب اشاره کرد و افزود : واجدان شرایط می توانند از طریق سامانه موجود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نشانی  ictgifts.ir    برای ثبت نام اقدام کنند.

هاشمی تاکید کرد: مالکیت یک شماره موبایل به‌نام دانشجویان و طلاب، از الزام های مراحل ثبت‌نام است که استعلام از آنها به‌صورت برخط و از طریق سامانه شاهکار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بهینه فرآیند ثبت‌نام، مقرر شد که تأیید اشتغال به تحصیل کاربران بر اساس اطلاعات موجود در نزد متولیان آموزش انجام شود ،افزود: اطلاعات لازم ازطریق «معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف»، «معاون آموزشی وزارت بهداشت»، «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی» و «رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» دریافت و در مراحل ثبت‌نام، به‌عنوان پایگاه داده پشتیبان سامانه، برای احراز تأییدیه اشتغال به دانشجویی یا طلبگی مورد استفاده قرار می گیرد.

هاشمی یادآورشدکه با توجه به احتمال وجود مشکلات و سوالات درباره سامانه مذکور و بسته ۶۰ گیگابایتی، بخش درج مشکلات در سامانه پیش‌بینی شده و در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران که به دلیل عدم تطابق کدملی وارد شده با پایگاه داده پشتیبان، موفق به ثبت‌نام نشده‌اند درخواست رسیدگی به مشکلات خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فرآیند رسیدگی به مشکلات آغاز شده و ادامه دارد که اطلاعات این قبیل افراد به تفکیک در اختیار نهادهای آموزشی مرتبط قرار می‌گیرد و پس از استعلام و اخذ تایید از مراجع مربوطه، فرآیند فعال‌سازی بسته‌ها تکمیل می‌شود.

دانشجویان خارجی مشمول بسته های رایگان

وی درباره نحوه فعال سازی بسته های رایگان برای دانشجویان خارجی نیز گفت : با توجه به این‌که تعدادی از دانشجویان خارجی در مراکز دانشگاهی و حوزوی کشور در حال تحصیل هستند بنابراین فعال‌سازی بسته‌های آنها پس از اخذ تأییدیه و ارائه اطلاعات لازم از سوی نهاد متولی (مراکز ۴گانه مذکور)، انجام و در حساب کاربری آن‌ها (روی شماره موبایل اعلامی) درج می‌شود بنابراین این دانشجویان، در این مرحله نیازی به ثبت‌نام از طریق سامانه ندارند.

نحوه نام نویسی دانشجویان زیر ۱۸ سال

هاشمی درباره دانشجویان نخبه زیر ۱۸ سال همچنین افزود: این افراد که در حال حاضر امکان مالکیت سیم کارت به نام خودشان وجود ندارد بنابراین ثبت‌نام آن‌ها از طریق سامانه، ممکن نیست. فعال‌سازی بسته‌های هدیه اینترنت آنها نیز پس از اخذ تأییدیه و ارائه اطلاعات لازم از سوی نهادهای یادشده، انجام و در حساب کاربری آن‌ها (بر روی شماره موبایل اعلامی) درج می‌شود. بر این اساس در این مرحله، نیازی به ثبت‌نام نامبردگان از طریق سامانه نیست.

به گفته وی ، فعال‌سازی این بسته‌ها هیچ تأثیری بر حجم باقیمانده سایر بسته‌های فعال موجود در حساب کاربری دانشجویان یا طلاب ندارد و به‌عنوان یک بسته جدید در حساب آن‌ها ذخیره می شود.

هاشمی درباره مهلت فعال سازی بسته ها افزود: فعال کردن بسته‌ها آغاز شده و به‌صورت مرحله‌ای برای همه کاربران که ثبت‌نام آن‌ها با موفقیت انجام شده، کامل می‌شود. مهلت استفاده از این بسته‌ها، از زمان فعال‌سازی به مدت شش‌ماه است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها