معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: سالیانه حدود ۷۰۰ هزار تن محصولات در گلخانه‌های استان تولید می‌شود، در زمینه ساخت گلخانه متاسفانه هزینه‌ها افزایش یافته اما در مجموع در استان استقبال بسیار خوبی از ایجاد گلخانه شده است.

تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن محصول در گلخانه‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا ساربان با بیان اینکه در زمینه ساخت گلخانه متاسفانه هزینه‌ها افزایش یافته است، اظهار کرد: اما در مجموع در استان استقبال بسیار خوبی از ایجاد گلخانه شده و سالیانه حدود ۷۰۰ هزار تن از محصولات استان در گلخانه‌ها تولید می‌شود. دریک مقطع کوتاه نیز گلخانه‌های گل شاخه بریده در بحث کرونا دچار آسیب شده‌اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در مورد اعطای تسهیلات برای گلخانه‌ها عنوان کرد: تسهیلات گلخانه‌ها متاسفانه روال یک نواختی ندارد. از نواحی مختلف برای گلخانه‌ها تسهیلات ارائه می‌شود. در سال گذشته تسهیلات هفت و  ۹درصدی و در سال جاری تسهیلات ۱۲.۵ و ۱۴ درصدی برای گلخانه‌ها در نظر گرفته شده است. از طرفی هزینه‌ها هم به شدت افزایش یافته و وقفه‌ای در سرمایه گذاری‌ها پیش آمده است. ولی به صورت کلی  ایجاد گلخانه‌ها به خصوص در مناطقی که نزدیک شهرهای بزرگ هستند مانند  فریمان یا چناران، مورد استقبال قرار گرفته است و درآمد خوبی از آن‌ها عاید می‌شود.
وی در خصوص قطع شدن گاز گلخانه‌ها به دلیل قطعی‌های متوالی گاز در چند وقت اخیر اظهار کرد: مکاتبات زیادی با شرکت گاز انجام شده است. قطعی گاز گلخانه‌ها برای شرکت گاز در اولویت نیست و ما نیز تا کنون شاهد قطعی گاز گلخانه‌ها نبوده‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها