رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: بیماری همه گیری کرونا تاثیر قابل توجهی بر تورم داشته است اما فشار قیمت ها تهدید کنونی نیست.

فدرال رزرو: کرونا تاثیر بسزایی بر تورم آمریکا داشته است

به گزارش قدس آنلاین از شبکه سی ان بی سی، جرومی پاول سه شنبه به کمیته بانکداری مجلس سنا گفت: تورم و اشتغال کاملاً پایین تر از اهداف فدرال رزرو هستند، به این معنی که سیاست پولی آسان همچنان پابرجاست.

با وجود افزایش شدید اوراق قرضه در سال جاری آمریکا که با افزایش نگرانی در مورد تورم همراه بوده است، رییس بانک مرگزی ایالات متحده گفت که فشارهای قیمتی همچنان پایین بوده و چشم انداز اقتصادی هنوز نامشخص است.

پاول افزود: اقتصاد کشور فاصله زیادی با اهداف اشتغال و تورم دارد و به احتمال زیاد مدتی طول می کشد تا پیشرفت چشمگیر بیشتری حاصل شود.

وی تاکید کرد که فدرال رزرو متعهد است که برای حمایت از اقتصاد و کمک به اطمینان از بهبودی این دوره دشوار تا حد ممکن از ابزارهای کنونی استفاده کند.

شبکه یو اس ای تودی هفته گذشته گزارش داد که با شدت‌گرفتن همه‌گیری کرونا در ایالات‌متحده، افراد بیشتری بیکار شده و خانه‌های خود را از دست داده‌اند و مجبور به زندگی در خودروهای خود شده‌اند. این وضعیت در حال بدتر شدن است.

براساس برآوردها، تقریبا از هر ۵۰۰ آمریکایی، یک نفر بی خانمان است و گروه های حمایت از بی خانمان ها می گویند افرادی که مسکن دائمی ندارند همواره از حقوق پایین تری هم برخوردار هستند.

«گراهام پراس» (Graham Pruss)، کارشناس مرکز جمعیت های آسیب پذیر سانفرانسیسکو در این خصوص گفت: «در زمان بحران است که شکنندگی سیستم های ما نمایان می شود».

پراس افزود: «حتی پیش از همه گیری کووید-۱۹، میلیون ها نفر برای تهیه مسکن دست و پا می زدند، اما حالا شیوع ویروس کرونا وضعیت را بدتر کرده است». 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها