وزارت خارجه قطر اعلام کرد، فراهم کردن واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها مسؤولیت مقامات رژیم صهیونیستی است.

قطر: فراهم کردن واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها مسؤولیت مقامات اسرائیلی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، لولوة الخاطر، معاون وزیر خارجه قطر در چهل و ششمین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: شانه خالی کردن مقامات رژیم صهیونیستی از زیر بار مسؤولیت فراهم کردن واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها در داخل اراضی اشغالی تنها به این معناست که این اقدام از سوی یک نظام آپارتاید است که باید همگی آن را محکوم می‌کنیم. 

وی گفت: ما با ادامه نقض‌ها و اقدامات نژادپرستانه مقامات اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و حقوق آن‌ها مخالفیم.

در زمانی که در اراضی اشغالی تعداد کسانی که واکسینه شده‌اند به سه میلیون نفر می‌رسد، تنها ۱۲ هزار دوز واکسن کرونا برای تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال شده است. 

رژیم صهیونیستی کنترل تمام گذرگاه‌هایی که فلسطین را به خارج مرتبط می‌کند، در دست دارد و تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه ورود هیچ گونه تجهیزات یا واکسنی را بدون موافقت رژیم صهیونیستی ندارد.

الخاطر همچنین از تمام طرف‌های لیبیایی خواست به مسؤولیت‌های ملی خود عمل کرده و اختلافاتشان را کنار بگذارند و وارد مذاکرات سیاسی برای تحکیم اصول حاکمیت قانون و تقویت نهادها از طریق انتخابات ملی دموکراتیک که خواسته‌های مردم را برآورده کند، شوند.

الخاطر درباره آشتی قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: اجرای توافق العلا تأثیر مثبتی بر نقش مطلوب شورای همکاری خلیج (فارس) در تقویت ثبات در منطقه و تقویت اصول بافت اجتماعی شورای همکاری خلیج (فارس) و تقویت و حمایت از حقوق بشر دارد.

عربستان، امارات، مصر و بحرین سال ۲۰۱۷ قطر را به حمایت از تروریسم متهم و این کشور را تحریم کردند اما پنجم ژانویه در نشست العلا در عربستان آشتی کردند و به بحران پایان دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها