مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حوزه کشف رود اجازه ساخته شدن بند جدیدی داده نمی‌شود و با آب فروشی‌های غیرمجاز برخورد می‌شود.

اجازه ساخت بند جدیدی در حوزه کشف‌رود داده نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی در جلسه کشاورزان حاشیه جاده سرخس با بیان اینکه دولت باید به مردم خدمت کند، اظهار کرد: مباحث مربوط به مدیریت آب هم می‌تواند بسیار ساده و هم بسیار پیچیده باشد، اگر در مدیریت آب مردم وارد شوند مسائل بسیار ساده حل می‌شود اما زمانی که مردم را از این حوزه خارج می‌کنیم مدیریت آب بسیار سخت و دشوار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه نه تنها در کشف‌رود، بلکه در تمام کشور ایران در مدیریت منابع آب باید چند اتفاق مبارک رخ دهد، خاطرنشان کرد: برداشت آب باید به میزانی باشد که پایداری آب بیشتر شود و باید بدانیم تمام آبی که می‌توانیم مصرف کنیم چقدر است.

وی بیان کرد: در گذشته امکان برداشت حدود ۶ میلیارد مترمکعب آب از دشت مشهد وجود داشت اما اکنون تنها ۴ میلیارد مترمکعب آب می‌توان برداشت کرد، علت این کاهش تنها برداشت آب از آن دشت نبوده بلکه کاهش بارش‌ها نیز موثر بوده است اما در عین حال ما باید برداشت آب از آن را مدیریت کنیم.

علایی در پاسخ به مسائل و مشکلات کشاورزان در خصوص آب‌فروشی‌ها و جلوگیری از احداث بندهای جدید، عنوان کرد: مشاوری برای تهیه گزارش کامل از کل بندهای کشف‌رود تعیین می‌شود و همه بندها شناسایی خواهند شد تا از آب‌فروشی‌ها جلوگیری شود و اجازه ساخت بند جدیدی داده نشود.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: در این مسیر ما نیاز به کمک همه ساکنان کشف‌رود داریم تا اگر تخلفاتی از جمله آب‌فروشی، بندها و چاه‌های غیرمجاز را مشاهده کردند به ما گزارش دهند تا با آن برخورد و از ساخت بندهای جدید جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: شهرستان سرخس دو منبع تأمین آب جدی، کشف‌رود و هریرود را دارد که باید نسبت برداشت بین این دو رود به درستی رعایت شود، در غیر این صورت خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این شهرستان وارد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها