مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی استان ۴/٣ متر مربع است و این در حالی است که این عدد در سطح کشور ۵/٢ متر مربع و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ٨/٣ متر مربع است.

پایین بودن سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی از میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با اشاره به حضور حدود ۴۰۰۰ خیر مدرسه‌ساز در استان اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سطح کشور بسیار خوش درخشیده‌اند و تقریبا همه ساله در جایگاه برتر کشور قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به استمرار فعالیت و تلاش شبانه‌روزی اداره کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در ایام شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: امسال ١٨٩ پروژه با ۱۷۰۰ کلاس درس در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، علاوه بر آن چندین پروژه فرهنگی، تربیتی و ورزشی در نقاط مختلف استان نیز به بهره‌برداری رسید.

خدابنده با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بالاترین آمار دانش‌آموزی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: سرانه فضای آموزشی استان ۴/٣ متر مربع است و این در حالی است که این عدد در سطح کشور ۵/٢ متر مربع و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ٨/٣ متر مربع است.

وی آموزش و پرورش را رکن اصلی و اساسی توسعه پایدار در جوامع دانست و گفت: تعلیم و تربیت با کیفیت نیازمند معلم، محتوا و فضای آموزشی با کیفیت است.

غلامعلی رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه فعالیت خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این امر مقدس، تربیت نسل‌های انسانی را هدف خود قرار داده‌اند و برای جوانان و نوجوانان کشور فضاهای آموزشی و ایمن را فراهم می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، وی کار خیرین نیک اندیش در امر مقدس مدرسه‌سازی را  مشارکت زنده و پویا در توسعه پایدار کشور دانست و گفت: توسعه در امر تعلیم و تربیت، توسعه کلیدی در پیشرفت همه‌جانبه کشور است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها