شهریار حیدری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر قانون منع به کارگیری بازنشستگان که مصوبه مجلس است را اجرایی کند.

ضرورت اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط رئیس جمهور

«شهریار حیدری»، نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین، با اشاره به استنکاف دولت از اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان از جمله مرتضی بانک به عنوان دبیر مناطق آزاد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بیکاری در کشور و همچنین حکم عقل و منطق مبنی بر چرخش نخبگان در جامعه بهترین کار تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس بود.

وی با بیان اینکه عدم استفاده بازنشستگان در مناصب دولتی به معنی این نیست که فرد بازنشسته در چرخه دولت موثر نباشد، ادامه داد: بسیاری از بازنشستگان پس از بازنشستگی به دنبال کارهایی می‌روند که تخصص دارند که این امر به نفع جامعه است و هیچ ایرادی بر آن وارد نیست.

نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم اینکه منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی نص صریح قانون است، لذا استفاده از این اشخاص نقض قانون به شمار می‌رود که این یک نوع ساختارشکنی است و نهایتاً منجر به ایجاد هرج و مرج اداری می‌شود.

حیدری تصریح کرد: رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر قانون منع به کارگیری بازنشستگان که مصوبه مجلس است را اجرایی کند و در مورد آقای بانک تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: بهتر است دولت به این قانون تن دهد تا مبنایی برای دولت‌های بعدی شود چراکه در غیر این صورت تمام مصوبه‌های مجلس بی اعتبار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها