کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت از افزایش ۲۰۱ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق ۱۱ ماهه در خراسان رضوی خبر داد.

افزایش ۲۰۱ درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق از ابتدای امسال

به گزارش قدس آنلاین، بخش علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی اظهار داشت: در طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۲۹۶۰۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا، باراندازهای کالا مانند باربریها و مراکز عمده فروشی کالا انجام شده که از این تعداد ۲۵۱۳۱ مورد به صورت گشت مشترک با دستگاههای دیگر مانند اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بوده است که به طور متوسط در هر ماه ۲۶۹۰ مورد بازرسی در استان انجام گرفته است.

بیاتی قله زو تعداد صوتجلسات کشف کالای قاچاق تنظیم شده در ۱۱ ماهه سالجاری جمعاً ۴۶۰ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۸۵ مورد، ۳۲ درصد کاهش داشته است و با توجه به اتفاقات صورت گرفته مانند وقوع بیماری کرونا و ایجاد محدودیت ها بازرسیها هدفمند صورت پذیرفته است. لازم به توضیح است به طور متوسط در هر ماه تعداد ۴۲ مورد صورتجلسه کشف کالای قاچاق تنظیم شده است. تعداد صورتجلسات تنظیم شده در مشهد ۱۶۴ مورد بوده است. و تعداد صورتجلسات تنظیم شده در شهرستانها ۲۹۶ مورد بوده است.

وی افزود : ارزش ریالی کشفیات در ۱۱ ماهه سالجاری طی ۴۶۰ مورد صورتجلسه کشف به میزان ۹۶۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال به میزان ۲۰۱ درصد افزیش داشته است. لازم بذکر است مبلغ ۶۳۳ میلیارد ریال مبلغ فوق در قالب گشت مشترک انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با مبلغ ۲۶۱ میلیارد ریال به میزان ۱۴۲ درصد افزایش داشته است. ارزش ریالی کشفیات ۱۱ در مشهد مقدس بیش از ۷۵۲ میلیارد ریال بوده است که بیش از ۷۸ درصد کل کشفیات را به خود اختصاص داده است و ارزش ریالی کشفیات ۱۱ ماهه در برخی از شهرستانهای استان که در بحث قاچاق فعال هستند حدود ۲۱۴ میلیارد ریال بوده است. و عمده کالاهای مکشوفه : لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، گردو، بادام هندی، برنج، روغن، شکر و جو (تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون) لوازم خانگی (طرح کد شناسه کالا) بوده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها