زیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه از پرتکرارترین بناهایی است که در کشور وجود دارد؛ بیش از پنج هزار مدرسه داریم که کمتر از پنج دانش‌آموز در این مکان‌ها تحصیل می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش: ۵هزار مدرسه با کمتر از ۵ دانش‌آموز داریم

قدس آنلاین: محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» در محل مدرسه دارالفنون به موضوع معماری و اهمیت آن در ساخت بناهای آموزشی اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: معماری، هنر و دانش طراحی بنا و توجه به ساختارهای کاربردی بناها، بخش مهم و جلوه برجسته از تمدن هر جامعه ای به شمار می رود. 

وی با بیان اینکه معماری بناها در تحقق ماموریت ها نقش اساسی و کلیدی دارد، افزود: نقص‌های طراحی را حتی با مدیریت هم نمی توان جبران کرد و وقتی طراحی با سازه‌های بنا سازگار نباشد، هیچ چیزی نمی تواند این‌ کاستی‌ها را جبران کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بناها برای تحقق اهدافی شکل می گیرند و نقش معماری سازگار کردن این بناها با اهداف موردنظر است؛ در واقع، نقش معماری و طراحی، تسهیل کننده اهدافی است که بنا برای آن ساخته شده است.

حاجی میرزایی همچنین خاطرنشان کرد: در طراحی بناهای آموزشی تنها دانش مهندسی لازم نیست و به دانش تعلیم و تربیت نیز نیاز است. مدرسه یک بنای بسیار مهم و متمایز به دلیل کارکردها و تاثیرات عمیق آن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها