کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: علاوه بر کوشش به خرج دادن آقای بایدن برای بازگرداندن و احیای داعش که خواسته صهیونیست‌هاست، صهیونیست‌ها خواهان حمایت دولت بایدن از متحدین عرب خود هستند. آنها از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند که در منطقه غرب آسیا سیاست‌هایی را دنبال نکند که متحدین آنها در کشور عربی تضعیف شوند.

تحریم نشدن بن سلمان به سفارش صهیونیست‌ها بود/ بایدن می‌کوشد داعش را احیا کند

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت وگو با قدس آنلاین درخصوص رابطه صهیونیست‌ها با دولت جدید آمریکا گفت: مطالبات صهیونیست‌ها از آقای جو بایدن مطالبات بسیار سنگینی است که به نظر می رسد در حال حاضر از حد و توان آقای بایدن خارج است.

وی دراین باره افزود: صهیونیست ها معتقد هستند که در دوران آقای ترامپ به رغم همه حمایت‌های بی سابقه‌ای که آمریکا از این رژیم کرد، معادلات منطقه به ضرر آنها رقم خورده، لذا آمریکا در دوره آقای بایدن باید دوباره معادلات را به نفع صهیونیست‌ها تغییر دهد و در جهت تقویت موضع آنها گام بردارد.

کارشناس مسائل بین الملل درباره ظهور مجدد داعش نیز بیان داشت: آنچه در دستور کارآقای بایدن به عنوان احیای داعش قرار گرفته، در واقع یکی از راه‌های پیشنهادی صهیونیست‌هاست تا بتوانند معادلات منطقه‌ای را به نفع خودشان تغییر دهند، یعنی با فعال سازی مجدد داعش در سوریه و عراق توسط دولت بایدن و دموکرات‌ها که بانی  تأسیس داعش هستند خود را تقویت کنند و با ایجاد درگیری کشورهای محور مقاومت با گروه‌های تروریستی داعش زمینه های تضعیف آنها را فراهم بیاورند تا معادلات منطقه به ضرر کشورهای محور مقاومت و به نفع رژیم صهیونیستی رقم بخورد لذا درخواست‌های آقای نتانیاهو از آقای بایدن درخواست های بسیار بزرگی است.

جعفر قناد باشی دراین باره خاطر نشان کرد: درواقع آمریکا درحال حاضر چنین توانی را ندارد یعنی در حد و اندازه توان آمریکایی‌ها نیست، به خصوص آمریکایی‌ها در عراق و سوریه در موقعیت بسیار دشواری هستند، ضمن اینکه مشکلات و مسائل داخلی آمریکا اجازه نمی‌دهد که بر روی مسئله غرب آسیا تمرکز کنند. این در حالی است که آقای نتانیاهو و مجموعه محافل صهیونیستی به طور جدی خواستار بازگرداندن آب رفته به جوی توسط آقای بایدن هستند، به این معنا که آنچه در زمان آقای ترامپ در دوران چهارساله وی که موجب تقویت محور مقاومت شد و معادلات به زیان آنها رقم خورد به نقطه اول باز گردد.

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد:هر چند آقای ترامپ در چهار سال گذشته از دولت آقای بایدن بیشترین حمایت را به عمل آورد یعنی با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس واز طرح ادغام جولان یعنی بخش اشغالی سوریه به خاک اسرائیل دفاع کرد، طرح معامله بزرگ قرن وعادی سازی روابط اسرائیل را با برخی از کشورهای کوچک و خاورمیانه را میسر ساخت ولیکن  به هر ترتیب آنچه که در عمل پیش رفت در انزوا قرار گرفتن و تضعیف اسرائیل شد لذا آنها علاقه‌مند به تغییر روند گذشته هستند.

 قناد باشی درادامه بیان داشت: علاوه بر کوشش به خرج دادن آقای بایدن برای بازگرداندن و احیای داعش که خواسته صهیونیست هاست، صهیونیست ها خواهان حمایت دولت بایدن از متحدین عرب خود هستند. آنها از رئیس جمهور آمریکا می خواهند که در منطقه غرب آسیا سیاست‌هایی را دنبال نکند که متحدین آنها در کشور عربی تضعیف شوند، شاید یکی از مطرح ترین این چهره ها آقای بن‌سلمان باشد کما اینکه دیدیم آقای بن سلمان به رغم اینکه دوستانش در قتل خاشقچی تحریم شدند اما مشخصاً وی مورد تحریم آمریکا قرار نگرفت بنابراین می‌توان متوجه شد که سفارش‌های صهیونیست‌ها موجب رهایی او شده است.

جعفر قناد باشی درباره جنگ یمن نیز گفت: اما مسئله دیگر حائز اهمیت برای صهیونیست ها جنگ یمن است، صهیونیست ها معتقدند با پایان یافتن جنگ یمن پایان شاهد شکل گیری حزب الله دیگری به نام حوثی ها با قدرت و توانمندی بسیار بالایی در یمن خواهند بود، موضوعی که امنیت آنها را در  دریای سرخ به خطر می اندازد، لذا مترصد این موضوع هستند که جنگ یمن به گونه‌ای پایان پیدا کند که موجب تقویت انصارالله در یمن نشود،لذا شاهد هستیم که یک بار دیگر  سیاست خارجی آمریکا باز هم تحت فشارلابی‌های صهیونیستی و مطالبات مختلف آنها قرار دارد و آمریکا ناگزیر باید تحت تأثیر صهیونیست‌ها حرکت کند اگرچه که آمریکایی‌ها هیچ امیدی به اینکه بتوانند در منطقه غرب آسیا شرایط جدید و مطلوبی را به وجود آورند، ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها