چینی‌ها به تازگی موفق شده‌اند کنسول پلی استیشن ۵ را برای عملیات ماینینگ سازگار کنند.

کنسول  "PlayStation ۵" برای ماینینگ سازگار شد!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، کنسول بازی Sony PlayStation ۵ برای عملیات ماینینگ مناسب نیست و استخراج ارز رمزنگاری شده توسط سیستم محدود می‌شود. با این حال چینی‌ها موفق شده‌اند این محدودیت را برطرف کنند.

ماینینگ با کنسول PlayStation ۵

اجزای سخت افزاری PlayStation ۵ برای فرآیند استخراج ارز کاملاً مناسب و کافی هستند، با این وجود تاکنون انجام این کار بر روی کنسول امکان پذیر نبوده است. این کنسول از پردازنده مرکزی AMD Ryzen در ریز معماری Zen ۲ x۸۶ ، ۸ هسته، ۱۶ رشته، تا ۳.۵ گیگاهرتز و GPU AMD Radeon با معماری RDNA ۲، تا ۲.۲۳ گیگاهرتز ، ۱۰.۳ ترافلاپ استفاده می‌کند.

جدیدا استخراج اتریوم با موفقیت در این کنسول راه اندازی شده است که توسط عکس موجود در تصویر تأیید می‌شود. با توجه به عکس، عملکرد استخراج کنسول به ۹۸.۷۶ MH / s می‌رسد و مصرف برق ۲۱۱W است.

نمی‌توان این احتمال را که این کنسول نه تنها هک شده، بلکه اورکلاک شده را در نظر نگیریم، زیرا عملکرد اصلی آن باید در سطح AMD Radeon RX ۵۷۰۰ XT با ۵۰ MH / s باشد.

در پایان هفته گذشته مشخص شد که علاقه‌مندان ماینینگ موفق شدند روند استخراج Ethereum را در MacBook Air با Apple M۱ SoC نیز راه اندازی کنند.

Apple M۱ MacBook Air برای استخراج ارز

در سال گذشته ، اپل از اولین کامپیوتر مبتنی بر ARM خود با اولین پردازنده Apple M۱ خود رونمایی کرد، این چیپ ست عملکرد و کارایی بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد و آینده‌ای را با وجود رایانه‌های مبتنی بر ARM بیشتر رقم می‌زند. به دلیل بسته بودن سخت افزار اپل، بسیاری از علاقه‌مندان سعی کرده‌اند با تمام توان خود قفل این تراشه را بشکنند. طبق گزارش‌های اخیر، توسعه دهنده نرم افزار Yifan Gu (Gu Yifan) راهی برای استخراج Ethereum در M۱ MacBook Air و منبع باز آن در GitHub پیدا کرده است.

بر اساس گزارش ها از نیمه دوم سال گذشته، صنعت نیمه هادی جهانی کمبودهای بی سابقه‌ای را تجربه کرده است. این امر سازندگان تراشه را برای کنسول سازان بزرگ مانند سونی و مایکروسافت تحت تأثیر قرار داده است. شایان ذکر است که تراشه های GPU سخت ترین پانچ را دارند. به عنوان مثال NVIDIA سال گذشته از نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود رونمایی کرد اما حتی امروز نمی‌تواند سهام مناسبی از آنها ارائه دهد. به گفته هارلان سور ، تحلیلگر مورگان استنلی در ژاپن، تقاضای تراشه ۱۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید فعلی فراتر رفته است که جبران آن تا یک سال به طول می انجامد.

کارت گرافیک کمبود زیادی دارد و عملکرد استخراج توسط NVIDIA محدود شده است، استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری، باید به روش‌های دیگری فکر کنند و ایده‌های جدیدی برای استخراج کنندگان و توسعه دهندگان به وجود بیاورند. این احتمالاً یکی از دلایل تلاش Yifan Gu برای شکستن قفل اپل بود و Apple M۱ را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای استخراج یا حداقل تا حدی قابل استفاده کند.

استخراج ارز رمزنگاری شده با MacBook Air مجهز به Apple M۱ فقط برای تازه کارها معتبر است

به گفته این توسعه دهنده، کارایی استخراج M۱ MacBook Air بسیار متوسط ​​است، این دستگاه فقط ۲MH / s فراهم می‌کند و مصرف برق آن حدود ۱۷-۲۰ وات است. این مشخصات فقط برای تازه کارها مناسب است و درآمد روزانه آن در حدود ۰.۱۴ دلار است. اگرچه کاملاً از هسته CMP NVIDIA عقب است، اما می تواند جهت جدیدی برای استخراج ارز رمزنگاری شده تعیین کند. شایان ذکر است که این اولین تلاش برای تبدیل پردازنده M۱ به گزینه معتبری برای استخراج نیست. در دسامبر سال گذشته، توسعه دهندگان XMRig در تلاش بودند مونرو را با Apple M۱ MacBook Air استخراج کنند.

M۱ یک تراشه ساخت اپل است که در دستگاه‌های اپل مانند MacBook Air ، MacBook Pro ۱۳ اینچ و Mac mini موجود است. از آنجا که این پردازنده از معماری Arm استفاده می کند، اپل توسعه دهندگان را به ایجاد برنامه های بومی بر اساس این معماری تشویق می‌کند. اپل همچنین Rosetta ۲ را در macOS ارائه می‌دهد تا برنامه‌های مبتنی بر Intel را به معماری Arm تبدیل کند، در نتیجه برنامه‌های مبتنی بر اینتل همچنین می‌توانند بر روی Apple M۱ اجرا شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها