تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­های ریالی در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٨٨,٨ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان ١٣٩٩ (برابر با ٤٩٨.٢ درصد) حدود ٩٠.٦ واحد درصد افزایش داشته است.

 نرخ تورم کالاهای وارداتی به ۹۰ درصد رسید

قدس آنلاین:  به گزارش  مرکز آمار ایران؛ تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٨٨,٨ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان ١٣٩٩ (برابر با ٤٩٨.٢ درصد) حدود ٩٠.٦ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٠.١ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان  سال ١٣٩٩ (برابر با ٤٤.١ درصد) حدود ٦.٠ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه « پوست خام، چرم، پوستهای نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (١,٤- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه « ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آنها...» (٧٠٢.٠ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ برابر با ٤٩١,٩ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه ی تابستان  ١٣٩٩ (برابر با ٤١٢.٢ درصد) واحد ٧٩.٧ درصد افزایش داشته است. تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ برابر با ٤١.٢ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ ی تابستان  ١٣٩٩ (برابر با ٣٦.٤ درصد) حدود  ٤.٨ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه « پوست خام و چرم و...» (٣,٩- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آنها و...» (٥٨٤.٣ درصد) است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها