پیش از آنکه عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برگزیده شود نزدیکان به رئیس فدراسیون مدعی بودند که او بعد از انتخاب فی الفور اسکوچیچ را از کار برکنار و الکساندر نوری را به جای او دراین پست می گمارد.

اسکوچیچ با قول صعود ابقا شد

این خبر به واسطه صحبت هایی که خود عزیزی خادم با برخی پیشکسوتان فوتبال انجام داده بود  به واقعیت نزدیک بود. عزیزی خادم حتی جایی گفته بود دوست دارد از مربیان آلمانی برای تیم ملی استفاده کند.

با این حال اما زمان اندک باقیمانده تا شروع بازی‌های تیم ملی و از سویی بدهی‌های سنگین به ویلموتس سبب شد تا عزیزی خادم لااقل دست اسکوچیچ را باز بگذارد تا در بازی‌های آینده که به جهت صعود به جام جهانی است سکان هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد. حتی اسکوچیچ نیز از موضوع احتمال برکناری‌اش بو برده و تصور می‌کرد بعد از ریاست عزیزی خادم از سمتش کنار گذاشته شود اما رئیس جدید فدراسیون فوتبال فعلاً از تصمیمش منصرف شده و قصد دارد عرصه را برای اسکوچیچ باز بگذارد.

درهمین راستا دو طرف هفته گذشته نشستی با هم برگزار کردند که اسکوچیچ درآن دیدار به عزیزی خادم قول صعود به جام جهانی داد تا شاید اندکی از دغدغه‌های ذهنی رئیس جدید فدراسیون فوتبال کاسته شود اما درهرحال هیچ بعید نیست که بعد از صعود احتمالی تیم ملی به جام جهانی عزیزی خادم بازهم دست به تغییراتی در رأس تیم ملی ایران بزند و آن پروژه‌ای که مدت‌هاست درذهن دارد را سرانجام عملی کند.

شاید بعد از جام جهانی همان سرنوشتی که برای والدیرویرا، سرمربی تیم ملی ایران در دو بازی پلی آف مقابل استرالیا درانتخابی جام جهانی ۱۹۹۸رخ داد و او بعد از صعود دادن تیم ملی به جام جهانی برکنار شد، برای اسکوچیچ هم رخ دهد.

به هرحال اکنون پروژه برکناری اسکوچیچ به دلیل کمبود وقت و توصیه‌هایی که برخی اعضای هیئت رئیسه به آقای رئیس داشتند مسکوت مانده است. البته این ماجرا ارتباط مستقیم با انتخاب شدن دبیرکل هم دارد به این دلیل که روال است درنهایت دبیرکل فدراسیون فوتبال تمام تصمیم‌ها را امضا کند که هنوز شخصی برای این پست انتخاب نشده است.

برچسب‌ها