وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از باز شدن پابند «نازنین زاغری» با توجه به پایان دوره محکومیتش در ایران، خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر او به انگلیس شد.

واکنش انگلیس به باز شدن پابند «نازنین زاغری»

قدس آنلاین: ساعتی بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر باز شدن پابند نازنین زاغری و پایان دوره محکومیت پنج ساله او در ایران، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به این خبر واکنش نشان داد.

بعد از ظهر یکشنبه (امروز) برخی رسانه‌های داخلی در ایران به نقل از وکیل «نازنین زاغری» خبر دادند که دوره محکومیت این مجرم ایرانی-انگلیسی امروز به پایان رسید.

زاغری از یک سال قبل با پابند در خانه بود و فقط می‌توانست تا شعاع ٣٠٠ متری خانه پدری خود در تهران تردد کند که امروز پابندش باز شد. زمان رسیدگی به پرونده دوم او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۲۴ اسفند تعیین شده است.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس ساعتی بعد از انتشار این خبر در پیامی توییتری از باز شدن پابند او استقبال کرد.

راب نوشت: «ما از برداشته شدن پابند از پای نازنین زاغری راتکلیف استقبال می‌کنیم اما رفتار ایران با او غیرقابل تحمل است. باید به او اجازه داده شود که هر چه زودتر به بریتانیا بیاید و با خانواده خودش دیدار کند».

نازنین زاغری از سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد. این شهروند دوتابعیتی هنگام بازداشت به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها