اینکه کمیته تعیین وضعیت فدراسیون در بزنگاهی تاریخی یقه پرسپولیس را گرفته که تا بدهی‌هایش را صاف نکند، پنجره اش را برای ثبت قرارداد جدید باز نمی‌کند و اینکه پس از تسویه حساب خارجی و اجازه فیفا برای ثبت قرارداد فدراسیون این‌گونه قانون مدارانه پای کار بیاید، امری بی سابقه و البته مهم است.

مدیران به جای لابی بدهی‌ها را بدهند

به هر حال از یک جای کار باید این تسویه حساب‌های داخلی به شکلی محکم انجام می‌شد تا انباشت بدهی‌ها باعث مشکلات مالی لاینحل نشوند.

با این برخورد سرسختانه موافق هستیم، اما معتقدیم اگر قانون قراراست با این دقت از این پس اجرا شود، همه باشگاه‌ها باید به یک چشم دیده شوند. خیلی از تیم‌های دیگر هم دارای چنین شرایطی هستند ولی در منگنه فدراسیون نیستند. این دوگانگی برخوردهای قهری بیش از اینکه مفید باشد، برای لیگ برتر آفت می‌شود.  بارها در فدراسیون‌های مختلف دیده ایم که در شروع هر فصل تسویه حساب کامل با طلبکاران را شرط ورود تیم‌ها به مسابقات می‌گذاشتند، اما در عمل پس از مدتی با کدخدامنشی قضیه رفع و رجوع می‌شود. این بار هم امیدواریم این عزم جزم فدراسیون به ریاست عزیزی خادم تداوم داشته باشد و مقابل فشارهای بیرونی دچار تغییر رویه نشود. بدون شک مرتفع شدن مشکلات و بدهی‌های باشگاه‌ها باعث تسریع در فرایند اخد مجوزهای حرفه ای و بالاتر رفتن رنکینگ باشگاه‌های ایران برای افزایش سهمیه‌ها می‌شود. متأسفانه در دوره‌های قبلی گاهی برای گرفتن مجوزهای حرفه ای سند سازی هایی صورت می‌گرفت که حاصل آن را امروز در بیلان منفی مالی باشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم.

محمود زاده: بدهی‌ها رسانه‌ای نمی‌شوند

سینا حسینی: فریبرز محمود زاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در ارتباط با مسدود ماندن پنجره نقل و انتقالات برخی تیم‌های لیگ برتری گفت: برخی بر این باورند که با پرداخت بدهی بازیکنان خارجی می‌تواند مشکل نقل و انتقالات را برطرف کرد، اما همان‌گونه که فیفا به شکایت بازیکنان و مربیان خارجی رسیدگی می‌کند، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال نیز موظف است موضوع شکایات بازیکنان و مربیان داخلی را برای حصول نتیجه پیگیری کند.

وی در ادامه در گفت و گو با خبرنگار قدس گفت: کمیته نقل و انتقالات تنها مجری قوانین و تصمیمات کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فوتبال است، تا مادامی که این کمیته به صورت رسمی به ما اعلام نکند مشکل پرداخت‌ها حل و فصل نشده ما به هیچ عنوان قرارداد بازیکنان جدید را ثبت نخواهیم کرد و بر اساس قانون تا وقتی قراردادی ثبت نشود، کارت بازی برای هیچ کسی صادر نخواهد شد، از این رو مدیران باشگاه‌ها به جای لابی و تلاش برای دور زدن قانون به سمت پرداخت بدهی‌ها بروند تا همه چیز اصولی پیش برود. وی در پاسخ به این پرسش که ریز جزئیات بدهی باشگاه‌ها چه زمانی به صورت رسمی اعلام خواهد شد، گفت: بعید می‌دانم این اتفاق رسانه ای شود، چون دلیلی ندارد بدهی باشگاه‌ها رسانه‌ای شود.

برچسب‌ها