وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تروریست‌های «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در تدارک انجام حمله شیمیایی در ادلب و متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در این حمله شیمیایی هستند.

هشدار روسیه درباره حمله شیمیایی تروریست‌ها در ادلب

قدس آنلاین: به گزارش ایرنا، «الکساندر کارپوف» معاون مدیر مرکز آشتی ملی سوریه موسوم به «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که تروریست‌های هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در اقدامی تحریک‌آمیز قصد دارند در منطقه کاهش تنش ادلب، حملات شیمیایی ساختگی انجام دهند.

 مسئول روسی افزود: تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی برای انجام این حمله شیمیایی در تاسیساتی در روستای کبانه که بدین منظور ایجاد شده است، با مشارکت تعدادی از ساکنان ادلب هستند تا آنها را به عنوان قربانی معرفی کنند و اینگونه وانمود کنند که دولت سوریه با استفاده از سلاح شیمیایی دست به کشتار مردم خود می‎ زند.

وی تأکید کرد که برخی از مناطق و شهرهای دو استان ادلب و حلب که تحت سیطره نیروهای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آنها قرار دارند، روز دوشنبه شاهد تظاهرات ساکنان محلی علیه به کارگیری غیرنظامیان سوری و همچنین اشغالگری بوده است.

۲۷ بهمن امسال هم یک مقام وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گروه‌های تروریستی در منطقه توافق شده «ادلب» در حال آماده‌سازی مجدد برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی جهت متهم کردن ارتش سوریه هستند.

عناصر تروریستی در آوریل ۲۰۱۸ مدعی شدند که نیروهای ارتش سوریه منطقه غوطه شرقی را هدف سلاح‌های شیمیایی قرار دادند. سازمان منع تسلیحات شیمیایی در بررسی خود وجود «گاز کلر» را تائید کرد اما نشانه‌ای از عامل اعصاب پیدا نکرد.

این در حالی است که دولت سوریه هر بار هرگونه حمله شیمیایی را رد کرده و انگلیس، آمریکا و فرانسه را عامل این صحنه‌سازی می داند و می گوید که این کشورها حمله شیمیایی مورد ادعا را بهانه‌ای برای حملات هوایی به مواضع دولت و ارتش سوریه قرار می‌دهند.

تروریست‌ها در ۱۰ سال گذشته با حمایت برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در برابر ارتش سوریه به منظور متهم کردن دمشق، دست به حملات شیمیایی می‌زنند.

برچسب‌ها