شهردار مشهد گفت: ما باید با کارگر نماها و افرادی که وجدان عمومی جامعه را خدشه دار می کنند برخورد کنیم.

با کارگر نماها برخورد شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در آیین افتتاح جایگاه‌ های دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت که با حضور مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد و اعضای شورا، اکبر شوکت رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شده بود، اظهار کرد: از همکاران خود در معاونت خدمات شهری تشکر می کنم زیرا خواسته من را به بهترین نحو انجام دادند.

وی افزود: ما در معاونت خدمات شهری ضمن اینکه شاخص های زیست شهری را باید بهبود ببخشیم، باید اجتماع محور حرکت کنیم. ما باید به بهترین نحو اجتماع محوری را عملیاتی کنیم. پروژه کوه پارک، رود پارک، بوم پارک، دهکده طبیعت و دیگر پروژه های بزرگ ما، اجتماعی هستند.

شهردار مشهد بیان کرد: در مواجه با موضوعات نیز ایده شهر ترمیمی را در حوزه های مختلف خدمات شهری در پیش گرفته ایم که رویکردی اجتماعی است و به نظرم مجموع این موضوعات به یک زیست شهروندی مناسب تری کمک می کند به همین دلیل از آقای یعقوبی و دیگر همکاران ایشان در معاونت خدمات شهری تشکر می کنم.

کلائی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید با نازیبایی ها و معضلات ناشی از قرارگیری کارگران در کنار معابر و میادین سطح شهر مقابله شود. ما باید با کارگر نماها و افرادی که وجدان عمومی جامعه را خدشه دار می کنند برخورد کنیم. از آقای بهشتی و نیروی انتظامی درخواست داریم که با این موضوع برخورد قاطع و جدی داشته باشند تا در سال جدید دیگر با چنین پدیده ای مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: ما در نقطه میانه کار قرار داریم و باید تا آخر مقاومت کنیم و حتما باید برای موضوعاتی که به ذهن ما نرسیده است و در آینده پیش خواهد آمد راهکار داشته باشیم و از شورای اسلامی شهر مشهد درخواست می کنم که به حمایت بی نظیری که از ما داشته اند ادامه دهند. امیدواریم این کار در بعد آموزش، خدمات، عضو گیری، ایجاد کار و... ادامه داشته باشد.

شهردار مشهد تصریح کرد: ما و شورای اسلامی شهر مشهد معتقدیم که رفع و حل بسیاری از معضلات نیازمند آموزش و ارتقای توانمندی است و با توجه به همکاری خوبی که با سازمان فنی و حرفه ای در بخش های مختلف صورت گرفته است و کاری که ستاد خیرین شهر-یار آغاز کرده و با کمک خیرین و فنی و حرفه ای آموزش های کاربردی و واقعی را به شهروندان ارائه می دهد، با جدیت ادامه پیدا کند و بتوانیم خدمات بهتری را در قالب کارگران موقت به شهروندان ارائه دهیم.

کلائی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری دارای مسئولیت های اجتماعی نسبت به تک تک شهروندان است و موضوع کارگران ساختمانی سال ها است که مطرح شده و آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم برآیند تمامی روش های گذشته است و بعد از کرونا کارگران واقعی و کارگر نماها افزایش جدی پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: در این زمینه دو کار باید صورت می گرفت که شامل غربالگری، آموزش و ایجاد جایگاه برای استقرار آنان بود که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و در قدم بعدی باید برای کسانی که تا ساعت ۱۰ صبح کاری پیدا نمی کردند، کاری متناسب با توانمندی آنان درنظر گرفته می شد که بخش های از پروژه کشف رود، کاشت درخت در ارتفاعات جنوب و ... برای این افراد در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد گفت: این کار تداوم پیدا خواهد کرد و در این زمینه دستگاه های مرتبط دیگر نیز باید همکاری داشته باشند. دستگاه قضا تاکنون کمک های زیادی به ما کرده اند و امیدواریم این پروژه به مردم کمک کند تا به صورت تخصصی کارگران مورد نیاز خود را انتخاب کنند و برای کارگران نیز آسیب کمتری ایجاد شود.

کلائی در خصوص به کارگیری معتادان متجاهر بهبود یافته در این طرح اظهار کرد: موضوع معتادان متجاهر خود موضوعی محوری است و باید بخشی از مشکلات آن در این طرح لحاظ شود.

وی افزود: ما چهار عمل اصلی را باید انجام دهیم، یک نکته ایجاد اردوگاه است؛ اینکه افراد در کمپ های ماده ۱۶ سه ماه نگهداری شوند و سپس در اولین مواجه با مواد مخدر مجدد بازگشت داشته باشند کاری عملی نیست بنابراین ما باید به این افراد کمک کنیم تا به جامعه و افراد بازگردند به همین دلیل نگاه ما اردوگاهی است به این معنا که فرد یک سال در این مکان مستقر و بعد از سم زدایی، به کاری مشغول شده و خانواده فرد نیز از درآمد او استفاده کنند.

شهردار مشهد بیان کرد: موضوع دوم جمع آوری معتادان متجاهر به معنای ایجاد امنیت بصری و واقعی است که این موضوع به کمک دستگاه های ذی ربط در دستور کار است. در حال حاضر اماکنی موقت برای ساماندهی افراد ایجاد شده واماکن دائمی نیز در حال آماده سازی است و فاز یک اردوگاه حسن آباد با همکاری ما و ستاد مبارزه با مواد مخدر چندی پیش افتتاح شد و فاز دوم آن نیز به زودی افتتاح می شود.

کلائی خاطرنشان کرد: کار سوم این است که برای افراد مستقر در اردوگاه ها، کاری ایجاد کنیم که دوستان معاونت خدمات شهری هماهنگی هایی را با مجموعه های پرورش گل و گیاه انجام دادند و و کار چهارم ما این است که افرادی که از کمپ های ماده ۱۶ خارج می شوند در پروژه های مختلف کار گرفته می شوند که تجربه آن در گذشته نیز برای کاشت گل و گیاه وجود داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها