۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 744604

مهری سویزی رئیس اسبق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درگذشت.

مهری سویزی درگذشت

قدس آنلاین: مهری سویزی رئیس اسبق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیرکل اسبق زنان آموزش و پرورش و فعال تعلیم و تربیت و زنان ۲۸ اسفند درگذشت.

مراسم خاکسپاری وی ساعت ۱۱ امروز جمعه ۲۹ اسفند برگزار  و در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در پیام تسلیتی نوشت: «ناباورانه از شنیدن خبر درگذشت خواهر گرانقدر سرکار خانم مهری سویزی، متأثر و متأسف شدم.

ایشان از بانوان فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بود. تلاشهای فرهنگی ایشان از بسیج بانوان تا مطبوعات، مساعی ستودنی وی درحوزه‌ تعلیم و تربیت فراموش ناشدنی است.

وی قلمی گیرا و پر مغز و بیانی رسا و نغز داشت. بیان و بنانش در خدمت انقلاب و تبیین ارزش‌های اسلامی و پیام رسانی شهدا پر جوشش بود. کوچ‌ نابهنگام این بانوی اندیشه‌ورز و پرنشاط در میدانِ‌ خدمت، ضایعه‌ای سنگین به شمار می‌رود. 

اینجانب فقدان ایشان را به جامعه‌ آموزشی و فرهنگی و جریان وفادار به انقلاب اسلامی و تمام بازماندگان و آشنایان به ویژه همسر و فرزندان سوگوار ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوندی برای آنان صبر و اجر و برای آن مرحومه‌ی مغفوره رحمت و عفران واسعه‌ الهی مسألت می‌دارم. انّه غفورٌ رحیم‌ٌ».

همچنین محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش هم در پیامی نوشت: «خبر درگذشت بانوی عالمه و فاضله سرکارخانم  سویزی برای جامعه فرهنگیان و به‌ویژه جامعه بانوان کشور اندوهبار ودردناک است و شایسته است که یاد وخاطره آن بزرگوار با ثبت و ضبط سخنرانی‌ها، تألیفات، خدمات و...گردآوری شود و به عنوان نمونه‌ای از معلمان قهرمان در عرصه خدمت به نظام اسلامی و تعلیم و تربیت به فرهنگیان جوان ارائه شود.

اینجانب که در دوران خدمتگزاری توفیق همکاری با ایشان را داشته‌ام‌ با این فراز مناجات شعبانیه را در این لحظات زبان حال‌شان می‌دانم که: الهی کیف آیس من حسن نظرک لی بعدمماتی وانت لم تولنی الا الجمیل فی حیاتی». 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها