رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری‌های جدی این کمیسیون درباره تقنین و نظارت در حوزه تولید خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در سال بعد اقدامات تقنینی و نظارتی در رابطه با اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

پیگیری جدی کمیسیون اقتصادی در حوزه تقنینی و نظارت برای تولید

قدس آنلاین؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید،‌پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت:‌کمیسیون اقتصادی مجلس در سال گذشته پیگیری‌هایی را درباره تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته و تنها دو ایراد شورای نگهبان به این مصوبه باقی مانده که کار اصلاح آن در کمیسیون تمام شده و فقط نیازمند اصلاح در صحن مجلس است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم را برای اصلاح این قانون در صحن تا پایان فروردین ماه خواهیم داشت تا این قانون برای اجرا ابلاغ شود و پس از ابلاغ برای اجرا نیز به طور جد بر حسن اجرای آن نظارت خواهیم کرد و در این مسیر مجدانه پیگیر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس د ر ارتباط با تولید لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است که این مصوبه نیز در مرحله اصلاح ایرادات شورای نگهبان است که در این باره با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم تلاش خواهیم کرد تا پایان فروردین ماه این مصوبه نیز برای اجرا ابلاغ شود و همانطور که گفتم نظارت‌های لازم را برای حسن اجرای آن در دستور کار خواهیم داشت.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با تولید مالیات بر عایدی سرمایه است که از سوداگری در بازار اعم از بازار مسکن و خودرو و ... جلوگیری می‌کند که در کمیسیون به تصویب رسیده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: قانون جلوگیری از ربح مرکب نیز پیش از این تصویب و برای اجرا ابلاغ شده که تعدادی از بانک‌ها آن را اجرا کرده‌اند و تعداد دیگر نیز آن را اجرا نکرده‌اند که ما گزارش نظارتی خود را درباره عدم اجرای این قانون به زودی نهایی و ارائه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قانون مقابله با ربح مرکب درباره عدم دریافت سود روی سود است و جلوگیری از این مسأله می‌تواند به تولیدکنندگان بازپرداخت تسهیلات‌شان به تأخیر افتاده کمک کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها