عضو هیات علمی گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پویش "سلامت دهان برای همه" با هدف ترویج فرهنگ بهداشت دهان و دندان، در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ۲۹ اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا یک ماه ادامه دارد.

پویش "سلامت دهان برای همه" در مشهد در حال اجراست

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر هدیه توتونی، مسوول پویش "سلامت دهان برای همه" با اشاره به این که سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت سایر ارگانهای بدن دارد افزود: پوسیدگی دندان در کودکان زیر ۶ سال باید به موقع بررسی و درمان شود تا مشکلات بعدی را برای افراد ایجاد نکند.

وی ادامه داد: از دست دادن دندان زیر ۶۰ سالگی و کشیدن دندان موضوعی عادی نیست بنابراین باید هر چه بیشتر نسبت به این موضوع توجه شود چرا که با ارائه یک سری راهکارهای آموزشی کوچک می‌توان از ابتلا به سرطان دهان جلوگیری کرد.

مسوول پویش " سلامت دهان برای همه"  دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که همه به دندان های سالم نیاز داریم گفت: در این پویش تلاش می‌شود مطالب آموزشی در قالب تصاویر و برگزاری وبینار در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا با حضور متخصصان امر به سوالات مردمی در خصوص بهداشت دهان و دندان پاسخ  داده شود.

توتونی افزود: این مطالب آموزشی با حضور اساتید مربوطه در صفحه اینستاگرام و کانال آپارات تا ۲۴ فروردین ماه در اختیار عموم مردم قرار می گیرد همچنین ویدئوهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در صفحات مجازی ادارات مختلف از جمله شهرداری مشهد، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نظام پزشکی منتشر می‌شود و به سوالات رایج مردم در قالب وبینارهای آموزشی پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: زمان‌بندی و نام برنامه‌های زنده پویش سلامت دهان به این  شرح است که چهارشنبه چهارم فروردین در خصوص کووید-۱۹ و دندانپزشکی، دوشنبه نهم فروردین در خصوص دندانپزشکی کودکان، شنبه چهاردهم فروردین در خصوص نیازهای خاص سالمندان، بیماران اوتیسم، نابینایان و بیماریهای سیستمیک بحث و گفت و گو می شود.

مسوول پویش " سلامت دهان برای همه"  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روز چهارشنبه هجدهم فروردین در خصوص زیبایی و سه‌شنبه بیست و چهارم فروردین در خصوص سرطان دهان مطالبی برای آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص سلامت دهان و دندان ارایه می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها