معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زلزله سی‌سخت موفق عمل کردیم، گفت: سی‌سخت را بهتر از قبل می‌سازیم.

۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران است/ سی‌سخت را از قبل زلزله بهتر می‌سازیم

قدس آنلاین؛  اسحاق جهانگیری در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت، سال ۱۴۰۰ را سال گشایش مردم ایران دانست و گفت:  مردم سال سختی پشت سر گذاشت اما صبوری و بزرگواری آنها منجر به تحمل همه سختی‌ها شد، خدمتگزاران مردم در سال جدید تلاش می‌کنند تا این سختی و فشارها به حداقل برسد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دشمنان و ضد انقلاب با تبلیغات مسموم سعی کردند آینده ایران را تیره و تار نشان دهد اما ملت ایران سربلند بودند.

وی با اشاره به اضافه شدن مشکل زلزله به سایر مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت گفت: خدا را شاکریم که زلزله تلفات جانی نداشتیم اگر خسارت جانی داشتیم نمی‌توانستیم به راحتی اینجا بنشینیم و عید را تبریک بگویم.

جهانگیری با بیان اینکه آنچه مهم است اینکه در سالهای اخیر در حوادث و بحران‌ها ملت ایران با تمام وجود پای این مسائل می‌ایستند گفت:سرمایه بزرگی است که ملت، پای کار کشور، همنوعان ایستاده و نوع دوستی بسیار بالا  دارند.

این مقام کشوری عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه مهمترین دغدغه این بود که بگویم مردم به سر پل ذهاب نیایند، در عید ۹۸ سیل سراسری کشور را فرا گرفته بود گلستان زیر آب بود و بقیه استان‌ها با شدت و ضعف درگیر بودند اما همبستگی اجتماعی کار  شاخص بود که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه  با بحران زندگی می‌کنیم بحران های طبیعی برای مردم عادی شده باشد گفت: هنر ما به عنوان دولت مدیریت این بحران‌ها است که عوارض را به حداقل برسانیم و مردم را هدایت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه زلزله سی‌سخت حادثه تلخی بود افزود:  تعداد خانه‌های آسیب دیده نسبت به سایر موارد خیلی کم است دولت در زلزله کرمانشاه ۵۰ هزار واحد احداثی داشت.

وی با بیان اینکه در سی‌سخت خیلی موفق عمل کردیم،گفت:  اعتباری که تاکنون اختصاص یافته ۵۰۰ میلیارد تومان است ۱۸۵ میلیون تسهیلات و کمک بلاعوض در شهر و  ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی.

جهانگیری بیان کرد : امروز در سی سخت مردم می گفتند این تسهیلات کم است که در صورتی که بنیاد مسکن و استاندار توافق کنند و به جمع بندی برسند  که تسهیلات کم است تسهیلات حتی تسهیلات بلاعوض تامین می شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تا آخر تیر ماه را برای پایان ساخت واحدهای سی‌سخت اعلام کرد گفت: دغدغه نماینده ولی‌فقیه این است که مردم سی‌سخت  زمستان و پاییز را در خانه‌های خود باشند،  من مطمئنم توانمندی نیروی مدیریتی ما این است که مردم سی‌سخت پاییز سختی نخواهد داشت و حتما سرپناه آنها ساخته می شود اصل این است که مردم خودشان بسازند.آرزوی ما این است که قبل از پایان دولت این کار انجام گیرد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد:
سی‌سخت می‌تواند بهترین کانون توریست باشد سی سخت بعد از زلزله از قبل بهتر خواهد بودبه عنوان دولت و نظام در اجرای رهنمودهای رهبری موظف هستیم اینجا را در اسرع وقت بازسازی کنیم

 جهانگیری از استاندار تشکر کرد   با بیان اینکه همه کسانی که به استان آمدند اذهان کردند که کهگیلویه و بویراحمد استاندار پای کاری دارد، افزود: نیروهای مسلح کنار دولت بودند و ما از توانمندی‌های آنها استفاده کردیم .

وی عنوان کرد: به طور جدی از همه دستگاه‌ها می‌خواهم کاری کنند که مردم زلزله زده هر روز احساس آرامش بیشتری کنند عده ای عادت کردند فضای این کشور را تیره و تار ببیند، نباید نظام را کوچک بگیریم.

برچسب‌ها