۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 745119

به دلیل منحرف شدن یک کشتی باربری بزرگ از مسیر خود در کانال سوئز، مسیر تردد دریایی در این تنگه که رابط دریای سرخ و مدیترانه است، بسته شده است.

کانال سوئز مسدود شد

قدس آنلاین؛ رسانه‌های مصر و بین‌المللی صبح امروز چهارشنبه از بسته شدن مسیر تردد کشتی‌ها در تنگه سوئز خبر دادند و گزارش کردند که علت، به گل نشستن یک کشتی ترابری بسیار بزرگ است.

کشتی «اِور گرین» (EverGreen) با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و سبب شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده و مالک آن نیز شرکت ترابری اِورگرین تایوان است که در پاناما ثبت شده است.

مقامات مسئول مصری تاکنون چند بار تلاش کرده‌اند کشتی را آزاد کنند اما یدک‌کش‌هایی که برای این کار استفاده کرده‌اند بسیار نامناسب و کوچک بوده است. گفته شده که برخی کشتی‌ها از مسیر قدیمی در حال تردد هستند و برخی کشتی‌ها نیز مسیر خود را به سوی «دماغه نیک» تغییر داده و کشتی‌های بسیاری نیز در مسیر مسدود شده مانده‌ و منتظر باز شدن آن هستند.

به گزارش شبکه الجزیره، هنوز علت رسمی مشکل کشته تایوانی اعلام نشده اما شرکت اورگرین در بیانیه‌ای گفته احتمالا وزش شدید باد موجب تغییر مسیر کشتی و برخورد زیر آن به کف کانال شده باشد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها