معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در رابطه با استقبال داوطلبان مشارکت در مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس، گفت: دومین مرحله تزریق واکسن کرونا آغاز شده است، تا کنون ۸۰ نفر واکسن رازی کووپارس را دریافت کرده اند.

آغاز دومین فاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی/۸۰ دز واکسن تزریق شده است

قدس آنلاین؛ محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص آخرین اخبار واکسن کووپارس، گفت: با ادامه روند مطالعه کارآزمایی بالینی «رازی کوو پارس»، روز گذشته بیش از ۲۰ داوطلب دیگر به سایت مراجعه کردند که ۴ نفر تزریق نوبت دوم، ۱۰ داوطلب واکسن نوبت اول داشتند و  ۱۰ نفر آنها با هدف غربالگری مراجعه کردند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی یادآور شد: در نتایج اولیه ارزیابی واکسن هم تا کنون عارضه ای در دریافت کنندگان واکسن دیده نشده و همانگونه که انتظار می‌رفت، این پلت فرم جزو بی‌ضررترین واکسن‌ها محسوب می‌شود.

دکتر فلاح‌ مهرآبادی افزود: آزمایش‌های انسانی رازی کوو پارس، حدود یک ماه پیش، دهم اسفندماه با تزریق واکسن به دو داوطلب پیش قراول آغاز شد. تا کنون بیش از چهار هزار نفر برای شرکت در کارآزمایی در سایتcovid.rvsri.ac.ir ثبت نام و ۸۰ نفر واکسن دریافت کرده اند.

گفتنی است واکسن رازی کوو پارس، تزریقی-استشاقی بوده و شامل ۲ دوز عضلانی در روزهای ۰ و ۲۱ و یک دوز هم استنشاقی در روز ۵۳ است و هموطنان برای شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند با مراجعه به سایت covid.rvsri.ac.ir ثبت نام کنند که پس از بررسی اولیه با آنها تماس گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس البرز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از روز دهم اسفندماه با تزریق به نخستین گروه داوطلب آغاز شده است، در تعطیلات نوروز نیز با استقبال داوطلبان همراه بود.

به رغم آغاز تعطیلات نوروزی، گروهی دیگر از داوطلبان تزریق واکسن «رازی کوو پارس» با حضور در سایت کارآزمایی بالینی این واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) در فرایند کارآزمایی بالینی واکسن کرونای موسسه رازی مشارکت کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها