سخنگوی نظامی نخست‌وزیر عراق گفت که بزرگترین عملیات پاکسازی مناطق جنوبی شهر موصل در دو هفته گذشته انجام شد و به پایان رسید.

در بزرگترین عملیات پاکسازی جنوب موصل ۲۷ داعشی کشته شدند

قدس آنلاین؛ «یحیی رسول» سخنگوی نظامی «مصطفی الکاظمی» امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای به شرح نتایج عملیات «الاسد المتأهب» (شیر آماده) که در مناطق کوهستانی «مخمور» در جنوب شرق موصل صورت گرفت، پرداخت.

به نوشته وبسایت السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است که این عملیات در تاریخ نهم مارس ۲۰۲۱ و با نظارت نخست‌وزیر عراق و فرماندهی نهاد مبارزه با تروریسم عراق، با هدف تعقیب تروریست‌های داعش، آغاز شد و دو هفته به طول انجامید.

طبق این بیانیه، عملیات مذکور از حیث کار اطلاعاتی و عملیاتی بی سابقه بوده است؛ به طوریکه تک تیراندازها در مناطقی که امکان حرکت خودرو در آن‌جا وجود ندارد، از دور اقدام به پایش ورودی و خروجی کوهها و غارها کردند و توانستند تعداد زیادی تروریست داعشی را از پا در آورند.

همچنین نیروی هوایی عراق و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز پوشش هوایی لازم را تأمین کرده و مجموعا ۳۱۲ حمله هوایی انجام دادند که موجب نابودی ۱۲۰ غار و سنگر و پناهگاه تروریست‌ها شد و زمانی که عناصر داعش قصد فرار داشتند به دست تک تیراندازها شکار شدند.

در این بیانه آمده است که در عملیات «الاسد المتأهب» تاکنون کشته شدن ۲۷ تروریست داعشی مسجل شده است، اما تعداد تروریست‌هایی که بر اثر بمباران‌ها زیر آوار دفن شده‌اند، مشخص نیست.

طبق بیانیه سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی، در این عملیات نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم، نیروهای امنیتی و پیشمرگه با یکدیگر هماهنگ بودند.

شهر موصل به طور رسمی در نهم ژوئیه ۲۰۱۷ از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد، اما عناصر تروریستی در قالب هسته‌های کوچک همچنان به فعالیت خرابکارانه خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها