رئیس بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد گفت: متأسفانه ۹۰ درصد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ این ویروس را از طریق حضور در جمع‌های فامیلی گرفته‌اند.

۹۰ درصد کودکان کرونایی در جمع‌های فامیلی مبتلا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد حیدریان با بیان اینکه متأسفانه ۹۰ درصد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ به واسطه حضور در جمع‌های فامیلی مبتلا به این ویروس شده‌اند اظهار داشت: در ایام نوروز از مردم می‌خواهیم که با نرفتن به مسافرت و دید و بازدید نوروزی ضمن حفظ سلامت خود و فرزندانشان، یاری‌گر مدافعان سلامت باشند.

حیدریان اظهار کرد: موفقیت‌های حاصل شده در بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ نتیجه یک کار تیمی بوده و چیزی نبوده که به تنهایی توسط یک نفر حاصل شده باشد، ضمن اینکه در رسیدن به موفقیت‌ها  نباید از حمایت‌های رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد غافل شد.

وی افزود: در تمامی ایام سال، بخش‌های بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ فعال است و تعطیلی برای هیچ یک از خادمان مردم در این مرکز درمانی معنا ندارد و نمونه بازر خدماتمان در این روزها در بخش جراحی اطفال بوده است.

      

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن این مرکز درمانی در فصل بهار امسال هستیم، خاطرنشان کرد: سی‌تی‌اسکن بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تا پایان فروردین ماه امسال فعال می‌شود.

حیدریان تصریح کرد: در بحث ارتقاء بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ چند برنامه مهم در سال ۱۴۰۰ در دستور کارمان قرار گرفته که مهمترین آن فعال شدن سی‌تی‌اسکن بوده و در کنار آن ارتقاء بخش‌های هماتولوژی و نفرولوژی و همچنین تهیه دستگاه مجهز همودیالیز را با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت خواهیم داشت.

وی با ذکر این نکته که سالانه نزدیک به ۲۰ درصد بیماران بستری در مشهد گروه سنی اطفال هستند، تأکید کرد: این گروه از بیماران در دو بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ و اکبر تحت درمان قرار می‌گیرند و خوشبختانه تمامی بیماران بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ در همین مرکز درمانی درمان شدند و هیچگونه مورد انتقالی نداشتیم.

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ افزود: در تمامی ایام سال باید از کودکان مراقبت ویژه داشت و این مراقبت در ایام بحران کرونا باید ویژه‌تر باشد، اگر والدین کوچکترین علامتی در فرزندان خود مشاهده می‌کنند بلافاصله به بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ مراجعه کنند تا اقدام درمانی مناسب صورت پذیرد و از هرگونه تأخیر در انجام این کار به‌شدت پرهیز کنند.

حیدریان بیان کرد: متأسفانه ۹۰ درصد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ این ویروس را از طریق حضور در جمع‌های فامیلی گرفته‌اند، کسانی که ناقل بودند و خودشان از بیماری‌شان خبر نداشتند و اولین گروه درگیرکننده در این زمینه کودکان بودند.

وی اضافه کرد: همچنان از مردم می‌خواهیم که با نرفتن به مسافرت و دید و بازدید نوروزی ضمن حفظ سلامت خود و فرزندانشان، یاری‌گر مدافعان سلامت باشند.

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ با تأکید بر اینکه وظیفه همه ما در قبال جبران تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت همکاری شایسته و همه‌جانبه با آنان است، گفت: متأسفانه در سال گذشته ۲ پزشک متخصص اطفال، دکتر خوارزمی و دکتر اسماعیلی را در جبهه مبارزه با ویروس کرونا از دست دادیم، عزیزانی که در مسیر نجات جان بیماران کرونایی جان خویش را تقدیم کردند تا جان همنوعانشان حفظ شود و در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ نام و یاد تمامی شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم و به تمامی نیروهای کادر بهداشت و درمان فعال در بحث کرونا خداقوت ویژه می‌گوییم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها