مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: به منظور شتاب بخشی در امر انتقال و توزیع به موقع مرسولات پستی، ظرفیت ناوگان حمل نقل شهری این شرکت ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری پست کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه بازدید از اداره پست شهرستان سبزوار افزود: با مجوز دولت برای سرعت هر چه بیشتر در ارسال مرسولات، حفاظت و صیانت از بسته‌های پستی ۴۰۰ دستگاه وانت از اردیبهشت ماه به ناوگان شهری شرکت پست افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: پست در گذشته بیشتر روی بسته‌های کوچک و پاکت‌ها کار می کرد اما امروز رویکرد و نیاز جامعه به سمت بسته‌های بزرگ و امانات رفته است که بخش عمده آن را خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهد لذا ارتقای زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که یکی از برنامه‌های شرکت پست حفاظت از بسته‌های پستی و هوشمندسازی آنهاست گفت: نخستین مرکز هوشمندسازی و مکانیزه کردن پست اسفند سال گذشته به بهره برداری رسید.

سبحانی فر افزود: همچنین هفت مرکز فعالیت منطقه‌ای در سطح کشور ایجاد شده که با برگزاری مناقصه طی ماههای آینده هوشمندسازی این مراکز منطقه ای انجام می شود.

وی ادامه داد: در خصوص رهسپاری هم تلاش شده از ظرفیتهای مختلف همچون قطار  استفاده شود و برای صیانت و حفاظت از بسته های مردم بسته‌هایی تهیه و خریداری شده که این بسته ها با برگزاری مناقصه اردیبهشت امسال وارد شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با بیان این که حجم کار پست پس از کرونا افزایش یافته است افزود: شیوع ویروس کرونا رویکرد مردم را  به بسته‌های پستی و امانات سرعت داد و خرید اینترنتی را بیشتر کرد که موجب افزایش ۳۰ درصدی حجم کاری این شرکت شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها