برای شروع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت مساعدت رئیس‌جمهور می‌توان این طرح را که در یکی از مناطق محروم مشهد مقدس است آغاز نمود.

بلاتکلیفی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد / ۲۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسین بحرینی ظهر امروز در ارتباط تصویری رییس جمهور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: کلنگ احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی از چند سال پیش زده شد که مدتی بلاتکلیف مانده بود و در این راستا با همت و پیگیری استاندار خراسان رضوی در سامانه کمیسیون ماده ۲۳ ثبت شد. لذا در حال حاضر برای شروع ساخت این بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت مساعدت رئیس‌جمهور می‌توان این طرح را که در یکی از مناطق محروم مشهد مقدس است آغاز نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این استان نزولی بوده است و هفته‌های اخیر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز تک رقمی و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو الی سه نفر در روز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و در تعطیلات نوروزی نیز تعداد موارد بستری در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه همانند گذشته ثابت و در برخی موارد نزولی است.

حجت‌الاسلام روحانی؛ رییس جمهور در این ارتباط تصویری ضمن قول مساعد برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای ساخت این بیمارستان، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا با ارسال نامه درخواست به وزیر بهداشت، این موضوع را پیگیری کند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات رسانی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی اظهار کرد: کاهش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان خراسان رضوی نشان از تلاش‌های شبانه روزی مسئولان و کادرهای بهداشتی و درمانی است که به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ ماه است که مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی هستند، خاطر نشان کرد: به طور حتم ملت بزرگ ایران قدردان این زحمات است و اجر و پاداش واقعی در نزد خداوند متعال ماندگار خواهد بود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط تصویری با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی به طور همزمان در سراسر کشور در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

سعید نمکی تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۸۲۲ هزار نفر به مراکز درمانی کشور مراجعه داشتند و ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ عمل غیر اورژانس انجام شده است.

وی بیان کرد: نیروهای بهداشت محیط به طور مستمر بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند و طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری بسیج به منظور جلوگیری از شعله ور شدن مجدد کرونا در حال اجراست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این سومین نوروزی است که همکارانم در حوزه بهداشت و درمان به دلیل وقع سیلاب در سال ۹۸ و بروز کرونا از سال گذشته در ایام نوروز در کنار خانواده خود نیستند، اظهار امیدواری کرد: با تلاش تمام مدافعان سلامت به زودی شاهد ریشه کنی کرونا در سراسر کشور باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها