معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بحث نرم‌افزاری برنامه‌ریزی‌ اصلی‌مان در سال ۱۴۰۰ گسترش پزشکی از راه دور خواهد بود.

«پزشکی از راه دور» در مشهد گسترش می‌یابد/خدمت‌رسانی به ۲ میلیون بیمار کرونایی و غیرکرونایی

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی اظهار داشت: سال گذشته برای کلیه پرسنل بیمارستان‌ها به‌جهت روزهای دشواری که در طول سال داشتند یک سال بسیار سخت کاری بود و امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ روزهای خوبی در انتظار کل مردم به‌ویژه کادر درمان باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۰ کلیه بیمارستان‌های مشهد به‌ویژه مراکز درمانی دانشگاهی به حالت آماده‌باش هستند، خاطرنشان کرد: شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی همواره مقصد خیل عظیم مسافران نوروزی بوده و در این ایام با آمادگی کامل آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم، هرچند که آرزوی قلبی همه ما صحت و سلامت مردم است.

بدیعی تصریح کرد: در طول ایام نوروز بازدیدهای متعددی را از کلیه بیمارستان‌ها خواهیم داشت تا ضمن در جریان قرارگرفتن از آخرین وضعیت، اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود تا  این مشکلات سبب کندشدن سرعت‌خدمت‌رسانی به بیماران نگردد.

 

وی با ذکر این نکته که در بحث نرم‌افزاری برنامه‌ریزی‌ اصلی‌مان در سال ۱۴۰۰ گسترش پزشکی از راه دور خواهد بود، تأکید کرد: در سال گذشته با وجود تمامی مشکلاتی که وجود داشت از ظرفیت و تجربه تمامی متخصصان و جراحان کشور برخوردار شدیم و نمونه بارز این همکاری‌های فی‌مابین در حوزه درمان در بحث درمان بیماران کرونایی بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از خدمت‌رسانی به بیش از ۲ میلیون بیمار کرونایی و غیرکرونایی در سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع بیمارانی که در سال ۱۳۹۹ در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری بودند بیش از ۶۰ درصد آنان در بیمارستان‌های مشهد بودند که بخشی از آنان بیماران انتقالی بودند و این نکته قابل ذکر است که با وجود حجم بسیاربالای بیماران هیچگونه کمبود تختی احساس نشد؛ همچنین از مجموع بیماران درمان شده در سال گذشته ۵۰ درصد کرونایی‌ها و ۵۰ درصد غیرکرونایی‌ها بودند و این مهم نشان از توجه یکسان به تمامی بیماران با وجود شرایط بسیارسخت کرونایی دارد.

بدیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته با وجود گذراندن ۳ موج بحران کرونا شاهد کاهش آمار فوتی و افزایش آمار بهبودی بیماران غیرکرونایی بودیم و این مهم نشان از تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمان بیمارستان‌ها دارد؛ همچنین در بحث کرونا هم با افتخار می‌گوییم که دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از برترین عملکردهای کشور را در موج سوم این بحران در پاییز سال گذشته داشت و کیفیت خدمات به‌حدی بود که پایین‌ترین آمار فوتی و بالاترین آمار بهبودی کشور را داشتیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها