معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان‌های مناطق مرزی خراسان رضوی تجهیز می‌شوند و تجهیزات جدید به آنها اضافه می‌شود.

بیمارستان‌های مناطق مرزی خراسان رضوی تجهیز می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی اظهار داشت: در بازدیدهایی که از مناطق محروم حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی داشتیم گزارشاتی مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی دریافت شد، گرچه مراکز روستایی اعم از خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و غیره تحت پوشش معاونت بهداشت است، اما به سهم خود حمایت لازم را در بحث تامین نیازها و رفع کمبودهای موجود داریم.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها تحت پوشش حوزه معاونت درمان هستند، اما با توجه با تأکید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رسالت ذاتی حوزه درمان وظیفه خود می‌دانیم حتی در مواردی که در شرح وظایفمان نیست تا حد امکان حمایت لازم را داشته باشیم، زیرا مهمترین نگاه ما خدمت شایسته و صادقانه به مردم بوده و اینگونه نیست که تنها به وظایف محوله عمل کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال گذشته خدمات قابل توجهی در بیمارستان‌های شهرستان‌های حوزه تحت پوشش این دانشگاه صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری ۸۴ نیروی جدید در حوزه درمان شهرستان‌های تحت پوشش شاهد کاهش اعزام‌ها به مشهد و افزایش ارائه خدمات در شهرستان‌ها بودیم.

   

بدیعی تصریح کرد: یکی از موارد شاخص در بیمارستان خواف بود که در این مرکز درمانی راه‌اندازی بخش ICU را با ۶ تخت جدید و مجهز به‌همراه نصب دستگاه اکسیژن‌ساز و اختصاص مانیتورها و ونتیلاتوها داشتیم؛ همچنین در بیمارستان‌هایی که در محدوده مناطق مرزی هستند به دنبال ایجاد بخش‌های ویژه VIP برای بیماران افاغنه که از طریق خطوط ریلی برون‌مرزی تردد دارند هستیم.

وی اضافه کرد: از دیگر خدمات شاخص صورت گرفته در یک سال اخیر می‌توان به پیگیری، نصب و راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن‌های بیمارستان‌های سرخس و بردسکن، تعویض سی‌تی‌اسکن بیمارستان تایباد و اختصاص متخصص داخلی، اطفال و رادیولوژی به بیمارستان باخرز اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در سال گذشته خدمات‌رسانی شایسته به تمامی بیماران کرونایی و غیرکرونایی داشتیم، تاکید کرد: طبق آمارهای ثبت شده ۲۰ درصد بیماران کرونایی و ۳۰ درصد بیماران غیرکرونایی خارج از حوزه تحت‌ پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند، اما طبق رسالتمان به تمامی بیماران بستری اعم از کرونایی و غیرکرونایی خدمت‌رسانی کردیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها