۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 745416

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: با توزیع مکانیزه گوشت گرم و یخزده مرغ توسط سامانه توزیع کالاهای اساسی اتاق اصناف مشهد، از دوم فروردین بسیاری از صف‌های خرید این کالا، که پیش از سال در مقابل فروشگاه‌ها تشکیل می‌شد، شکسته شده و روند توزیع انسجام یافته است.

صف‌ خرید گوشت مرغ در مشهد شکست

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری اظهار داشت:‌ توزیع گوشت گرم و یا یخزده مرغ در قالب طرح تنظیم بازار از طریق سامانه مزبور در کلانشهر مشهد و پنج شهرستان دیگر خراسان رضوی آغاز شده است.

وی بیان کرد: سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار اتاق اصناف مشهد طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در اواخر سال گذشته راه اندازی شد و توزیع مکانیزه چندین کالا از جمله برنج، شکر و روغن را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۷۰۰ واحد صنفی در سامانه مزبور ثبت نام کرده اند و در ازای دریافت کد ملی و شماره همراه فرد متقاضی، کالای طرح تنظیم بازار را در اختیار وی قرار می‌دهند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: راه اندازی این سامانه بازرسی، نظارت بر توزیع کالا و کنترل قیمتها را آسانتر کرده است و بازرسان افزون بر حضور فیزیکی در محل توزیع کالا، با خریداران نیز تماس گرفته و کیفیت ارایه خدمات را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

دلداری با بیان اینکه میزان توزیع گوشت مرغ در سطح بازار مطلوب است، افزود: هر واحد صنفی ثبت نام شده در سامانه، حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ را دریافت کرده و آن را بین شهروندان عرضه می‌کند.

وی درباره قطعه بندی گوشت مرغ نیز گفت: تامین کنندگان گوشت مرغ مجاز هستند تنها ۳۰ درصد از گوشت مرغ در اختیار خود را قطعه بندی کرده و بر مبنای قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۲۰۴ هزار ریال در اختیار مراکز مصرف کننده عمده مانند رستورانها و هتلها قرار دهند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا امروز، ۲ هزار و ۴۰۰ بازرسی از سطح صنوف در استان انجام گرفته که منجر به تشکیل ۲۱۳ فرم تخلف به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شده است.

دلداری اضافه کرد: از این میزان یکهزار و ۷۰۰ بازرسی و ۱۳۰ پرونده تخلف مربوط به اصناف مشهد بوده است که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی،   عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و عرضه خارج از شبکه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها